Aktualizacja Waypoint do gry No Man's Sky jest już dostępna, a wraz z nią m.in. nowe tryby gry, wersja na Nintendo Switcha i ogromna liczba zmian.
Aktualizacja 4.0 (Waypoint) do No Man’s Sky jest już dostępna, równocześnie z premierą gry na konsoli Nintendo Switch. Posiadacze „pstryczka” mogą też znaleźć unikalne łupy w Kosmicznej Anomalii, aczkolwiek nagrody te będą dostępne tylko przez miesiąc, czyli do 7 listopada.
Sporo o aktualizacji napisaliśmy już po niedawnym wywiadzie z Seanem Murrayem, prezesem studia Hello Games. Gracze na wszystkich platformach otrzymali dwie niedostępne wcześniej opcje zabawy.
Warto dodać, że aktualizacja 4.0 umożliwiła zmienianie ustawień poziomu trudności w dowolnym momencie.
Waypoint to także zmodyfikowany ekwipunek. Ekran wyposażenia został odświeżony wizualnie, a przebudowany interfejs daje łatwiejszy dostęp do zakładek technologii i ładunku statku. Pojawiła się też zupełnie nowa sekcja katalogu, w której znajdziemy wiedzę zgromadzoną przez nas z pradawnych artefaktów i dzienników.
W parze z tym idą usprawnienia wyszukiwania kategorii oraz drzewka obrazujące schematy wytwarzania przedmiotów. Ponadto twórcy zdecydowali się dać graczom więcej miejsca w ekwipunku.
Do powyższych dochodzą liczne małe i duże usprawnienia, takie jak rakieta pozwalająca handlować z dowolnego miejsca, płynne automatyczne zapisywanie stanu gry (oraz możliwość nazywania save’ów) czy też poprawki interfejsu, sterowania, efektów wizualnych etc.
Na pecetach wprowadzono także wsparcie technologii skalowania obrazu AMD FidelityFX 2.0, pozwalającej poprawić płynność wyświetlania animacji bez odczuwalnego spadku jakości obrazu (nawet na zintegrowanych kartach graficznych).
Tak jak zapowiadano, Waypoint praktycznie nie dodał nowej zawartości. Niemniej, sądząc po reakcjach w mediach społecznościowych, większość graczy jest zadowolona z ogromnej liczby modyfikacji wprowadzonych w wersji 4.0 No Man’s Sky. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Na Steamie pojawił się też pierwszy pakiet poprawek (hotfix), na razie w wersji beta.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
17

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).