Studio Hello Games szykuje wersję 4.0 No Man's Sky, aczkolwiek nowa wielka aktualizacja będzie nieco inna od wcześniejszych.
Od premiery No Man’s Sky, niegdyś jeden z największych zawodów, przemieniło się w tytuł stawiany za wzór gry wspieranej przez lata. Zawdzięczamy to licznym wielkim aktualizacjom, które wciąż się ukazują – aczkolwiek kolejne duże uaktualnienie ma być nieco inne od dotychczasowych.
W trakcie rozmowy z serwisem Eurogamer Sean Murray (przewodzący zespołowi Hello Games) miał wiele do powiedzenia na temat przyszłości No Man’s Sky, w tym o rychłej premierze gry na konsoli Switch. Jednocześnie z debiutem na platformie Nintendo – 7 października – deweloper udostępni update 4.0.
Dotychczas wielkie aktualizacje do No Man’s Sky wiązały się z dodaniem do gry nowych mechanik lub zawartości, do czego nawiązywano szumnymi nazwami (NEXT, Beyond, Origin etc.). Jednakże wersja 4.0 przyniesie ze sobą przede wszystkim szeroko zakrojone usprawnienia „balansu, poziomu trudności i struktury” NMS.
Nie znaczy to, że zabraknie jakichkolwiek nowości. Wraz z debiutem na Switchu Hello Games doda nowy, „relaksujący” tryb rozgrywki. Będzie on dostępny zarówno na początku nowej rozgrywki, jak i na starych plikach zapisu. Opcja ta pozwoli graczom skupić się na eksploracji wszechświata No Man’s Sky i poznawaniu tła fabularnego, bez potrzeby martwienia się o aspekty survivalowe.
Do NMS trafi też możliwość tworzenia własnych gier, z którą dostosujemy nie tylko poziom trudności, ale i mechaniki rozgrywki czy sterowanie. Dzięki temu gracze będą mogli bawić się na swoich zasadach.
Poza tym Murray wspomniał o przebudowaniu samouczka (by był bardziej spójny po sześciu latach aktualizacji) i trybu Survival, powiększeniu miejsca na ekwipunek oraz podniesieniu maksymalnego poziomu statków i uzbrojenia (co pozwoli ulepszać je bardziej niż dotychczas).
Zapewne nie zabraknie wielu innych zmian – w końcu nowy numer na początku wersji gry zobowiązuje. Niemniej Murray dał wyraźnie do zrozumienia, że No Man’s Sky nie otrzyma w patchu 4.0 większego pakietu zawartości, jak miało to miejsce w przypadku poprzednich wielkich aktualizacji.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).