Nintendo Switch 2 nie wykorzystuje pełnego potencjału? Pierwsze modyfikacje udowadniają, że konsola potrafi znacznie więcej w kwestii grafiki i FPS

Mody graficzne odblokowały potencjał Switcha 2? Konsola Nintendo potrafi zaoferować lepszą grafikę i płynność, ale jest jeden haczyk.

futurebeat.pl

Luna Jarosz

Nintendo Switch 2 nie wykorzystuje pełnego potencjału? Pierwsze modyfikacje udowadniają, że konsola potrafi znacznie więcej w kwestii grafiki i FPS, źródło grafiki: Petar | Unsplash.
Nintendo Switch 2 nie wykorzystuje pełnego potencjału? Pierwsze modyfikacje udowadniają, że konsola potrafi znacznie więcej w kwestii grafiki i FPS Źródło: Petar | Unsplash.

Choć Nintendo Switch 2 jest na rynku zaledwie tydzień, to już moderzy zdążyli się co nieco pogrzebać w nowej konsoli od Japończyków. Dziennikarze z portalu GamesRadar zdołali podłączyć kontroler DualSense do Switcha 2. Aby tego dokonać stworzyli dość interesujące urządzenie oparte na dwóch adapterach. Na tym jednak nie koniec, ponieważ inna grupa moderów już w tej chwili pracuje nad możliwością podłączenia dysków SSD M.2 do nowego handhelda Nintendo. Internetowi eksperci nie ograniczają się tylko do kwestii hardware’u, o czym świadczą pierwsze modyfikacje graficzne do gier, które wycisnęły ze Switcha 2 dużo więcej w kwestii grafiki i płynności.

Switch 2 może oferować lepszą wydajność?

W sieci pojawiły się pierwsze modyfikacje do Switcha 2, które zmieniają ustawienia graficzne i zwiększają liczbę klatek na sekundę. Haczykiem jest to, że póki co mowa o wybranych tytułach z poprzedniej generacji, które obecnie można uruchamiać na nowej konsoli w ramach wstecznej kompatybilności (via WccfTech).

Najnowszy film udostępniony na YouTube’a przez kanał „naga” przedstawia dwie zmodyfikowane gry na Switchu 2, które są uruchamiane w ramach wspomnianej wstecznej kompatybilności. Dokładniej mowa tutaj o Grid Autosport i Alien Isolation. Na załączonym materiale możemy zobaczyć, że mod pozwolił konsoli uruchomić wyścigówkę w natywnej rozdzielczości 1080p z wygładzeniem krawędzi MSAA x8 i filtrowaniem anizotropowym 16x. Tytuł działał w 60 klatkach na sekundę, na maksymalnych ustawieniach.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w Alien Isolation, ponieważ mod nie dał rady zdjąć limitu 30 klatek na sekundę, ale zdołał zapewnić natywną rozdzielczość 1080p i maksymalne ustawienia graficzne. Tytuł zatem prezentował się znacznie lepiej. Sama modyfikacyjna sztuczka polega na zaimportowaniu zmodyfikowanego zapisu pliku, który zmienia ustawienia graficzne. Niestety ta metoda nie zawsze pozwala odblokować wyższy klatkaż, o czym świadczy przypadek Alien Isolation.

Warto zaznaczyć, że są to pierwsze takie modyfikacje, a sama konsola Switcha 2 jest zaledwie tydzień na rynku. Być może w przyszłości moderzy zdołają wycisnąć z nowego handhelda Nintendo znacznie więcej. Czas pokaże.

Podobało się?

0

Luna Jarosz

Autor: Luna Jarosz

Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Konsole

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl