Niezależna artystka dogadała się z gigantem. Spór o grafiki w nowej grze sci-fi znalazł swój finał

Bungie Software najwyraźniej zawarło ugodę z artystką, której prace „przypadkiem” znalazły się w nowej strzelance z katalogu Sony.

Jakub Błażewicz

Komentarze

Niezależna artystka dogadała się z gigantem. Spór o grafiki w nowej grze sci-fi znalazł swój finał, źródło grafiki: Bungie Software / Sony..
Niezależna artystka dogadała się z gigantem. Spór o grafiki w nowej grze sci-fi znalazł swój finał Źródło: Bungie Software / Sony..

Artystka, której prace wykorzystano w Marathonie bez jej zgody, zawarła ugodę z Bungie Software.

Sprawa „pożyczonych” assetów nie była jednym powodem opóźnienia nowej strzelanki twórców serii Destiny, ale niewątpliwie przysporzyła im kłopotów. Dla przypomnienia: niezależna artystyka Fern „Antireal” Hook oskarżyła Bungie o wykorzystanie jej grafik bez jej wiedzy i zespół szybko ją za to przeprosił.

Niemniej ciągle nie było jasne, jak ostatecznie zakończyła się ta afera. Dopiero teraz Hook potwierdziła, że „sprawa grafiki Marathonu została rozwiązana z Bungie i Sony w satysfakcjonujący dla niej sposób”. Artystka poinformowała o tym we wpisie, który opublikowała serwisie X, ale nie wdała się w szczegóły porozumienia. Niemniej internauci domyślają się, co oznacza „satysfakcjonujące dla niej” zamknięcie sprawy.

Co wypada podkreślić, to że chodzilo „tylko” o wykorzystanie w Marathonie grafik stworzonych przez Hook. Wygląda bowiem na to, iż część internautów z jakiegoś powodu uznała, że problemem był cały styl wizualny, a nie tylko poszczególne (choć stanowczo nie pojedyncze) elementy. Uprzedzając pytania: nie, nie można opatentować stylu artystycznego.

Marathon pozostaje w kolejnych testach od 22 października, lecz na razie nie przełożyło się to na większe doniesienia na temat tej produkcji.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Marathon

Marathon

PC PlayStation Xbox
Data wydania: Data Nieznana
Marathon - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Największe sci-fi roku to „wizualne arcydzieło”, które zapiera dech w piersiach. Kontynuacja epickiej sagi zadebiutuje za 2 tygodnie, a już zachwyca krytyków

Poprzedni
Największe sci-fi roku to „wizualne arcydzieło”, które zapiera dech w piersiach. Kontynuacja epickiej sagi zadebiutuje za 2 tygodnie, a już zachwyca krytyków

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl