Niemiecki TÜV przeanalizował niezawodność Tesli i doszedł do wniosku, że Dacia jest lepsza
Tesla model 3 niestety nie grzeszy bezawaryjnością, co dziwi, ponieważ jest autem elektrycznym. W raporcie TÜV wyprzedza ją nawet spalinowa Dacia.

Od elektrycznych auta oczekuje się, że będą mniej awaryjne od spalinowych. Konstrukcja ich napędu jest mniej skomplikowana, zawiera mniej płynów obsługowych i smarowania. Tymczasem rzeczywistość jest odmienna, według nowego raportu TÜV Tesla 3 wypada gorzej od Dacii Logan pod względem liczby usterek.
Tesla gorsza od Dacii?
Ten śródtytuł może wzbudzić głosy sprzeciwu i zapewne w wielu przypadkach nie będzie można odmówić im racji. Jednak jest on zgodny z prawdą w sytuacji, gdy pod uwagę bierzemy awaryjność i dwa auta – Dacię Logan i Teslę 3. Samochód elektryczny firmy Elona Muska posiada wskaźnik usterek wynoszący 14,7%, podczas gdy owoc rumuńsko-francuskiej współpracy 11,4%. To nadal dużo i lokuje Logana na samym dole listy, ale właśnie, teraz jeszcze niżej znajdziemy też Teslę.
Dlaczego jednak tak się dzieje? Skoro auta elektryczne nie posiadają skrzyni biegów, nie podlegają wymianie oleju, rozrządu – oznacza to znacznie mniej czynności konserwacyjnych, które można zaniedbać. W Tesli 3 za to psuje się wiele pozostałych podzespołów. Raport mówi o problemach z oświetleniem, hamulcami i osiami napędowymi. To są rzeczy, które najczęściej wymieniali eksperci TÜV.

Zapewne znalazłoby się wiele innych usterek, właściciele Tesli często np. narzekają na jakość montażu i spasowanie elementów. Takie awarie i wady mocno podkopują twierdzenie o prostocie i przez to bezawaryjności „elektryków”. Może to przez masową produkcję lub dość krótki czas istnienia Tesli? Wszak mimo dużego sukcesu firma może nie posiadać tego specyficznego know-how, które mają motoryzacyjni giganci, istniejący na rynku od co najmniej pół wieku.
Raport TÜV jest publikowany co roku przez Stowarzyszenie TÜV i jest uważany za najważniejszy, niezależny przewodnik dla kierowców i nabywców samochodów używanych. Raport TÜV zawiera główne wyniki kontroli wszystkich spółek TÜV w Niemczech w 2024 roku – ponad dziesięć milionów kontroli ogólnych w okresie od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r. TÜV SÜD, największy dostawca usług inspekcyjnych, przekazał ponad cztery i pół miliona wyników – Xataka.
- raport
- samochody
- moto
- Elon Musk
- samochody elektryczne
- motoryzacja