Przejęcie studia Gearbox przez firmę Take-Two Interactive poskutkuje wieloma zwolnieniami w pierwszym z tych podmiotów.
AKTUALIZACJA
Studio Gearbox potwierdziło, że dokonało redukcji zatrudnienia w związku z przejęciem firmy przez koncern Take-Two. Liczba zwolnionych osób nie jest znana, niemniej nie wpłynie to na produkcję gier, np. nowej odsłony cyklu Borderlands.
Wczoraj informowaliśmy, że koncern Embracer sprzeda firmie Take-Two Interactive studio Gearbox. To ogólnie pozytywna nowina, bo eliminuje ryzyko zamknięcia tego dewelopera, ale niestety nie ocaliło to wszystkich pracowników etatowych tego dewelopera. Dzień po ogłoszeniu planowanego przejęcia w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się wpisy zwolnionych pracowników Gearbox Entertainment.
Take-Two Interactive zapłaci za studio Gearbox 460 mln dolarów, ale cała transakcja dokona się w akcjach wydawcy. Po ich sprzedaży Embracer spodziewa się otrzymać na rękę 300-330 mln dolarów.
Poza samym studiem, Take-Two Interactive uzyska także prawa do marek Borderlands, Homeworld, Risk of Rain, Brothers in Arms oraz Duke Nukem, jak również przejmie sześć gier znajdujących się obecnie w produkcji (wśród nich najpewniej Borderlands 4).
Natomiast grupa Embracer zachowa zajmujący się działalnością wydawniczą dział Gearbox Publishing San Francisco (który po finalizacji umowy zmieni nazwę), wraz z prawami m.in. do serii Remnant.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.