Studio Larian potwierdziło, że w pełną wersję Baldur's Gate 3 nie zagramy na PC przed oficjalną premierą. Na pocieszenie deweloper omówił, czego możemy się spodziewać po debiucie gry.
Ostatni wielki Panel z Piekła przyniósł ze sobą wiele ciekawych informacji (i blokadę konta Larian Studios w serwisie TikTok za „zbyt artystyczną” scenę z niedźwiedziem), ponownie rozbudzając i tak spore zainteresowanie grą. Jednakże finalny odcinek transmisji twórców nie oznacza końca nowych informacji. Studio Larian podzieliło się kolejnymi szczegółami na temat Baldur’s Gate III w komunikacie zamieszczonym na Steamie.
Ogłoszenie to głównie podziękowanie dla fanów za wzięcie udziału w ostatniej, przedpremierowej edycji Panel From Hell. Jednakże twórcy sporo miejsca poświęcili na wyjaśnienie wielu kwestii, w tym debiutu Baldur’s Gate 3 w wersji 1.0.

Skoro o tym mowa, już na etapie tworzenia postaci gracze dostrzegą sporo zmian.
Co więcej, jeden z „przydatnych” NPC ze wczesnego dostępu zaoferuje nową usługę – reset (respec) poziomu i cech postaci, włącznie z wyuczonymi zaklęciami, umiejętnościami i atrybutami. To pozwoli graczom eksperymentować bez obaw, że jedna błędna decyzja zepsuje bohatera rozwijanego przez wiele godzin.
Oczywiście „respec” dotyczy nie tylko postaci tworzonych od zera, ale także bohaterów z historią (tzw. Origin Characters), którymi albo zagramy, albo spotkamy ich w trakcie gry jako potencjalnych towarzyszy. Jednakże ostatnią z tego typu postaci zobaczymy tylko jako swojego awatara – ogarniętego nienaturalną żądzą mordu Dark Urge.
Larian pokazał też ostatniego „wielkiego złego” Baldur’s Gate 3 – Czerwoną Orin (Maggie Robertson). Jeśli jej przydomek nie jest wystarczającą wskazówką: Orin specjalizuje się w mordach i zadawaniu bólu, którą to sztukę opanowała do perfekcji. Po części dzięki sztuce mimikry, która pozwala jej przybrać postać nawet towarzyszy gracza.
Sporo miejsca poświęcono też romansowaniu i relacjom z postaciami. Niekoniecznie w niedźwiedziej skórze.
Zapewne takie rozbudowanie systemu romansów (i relacji w ogólne) jest jednym (choć nie jedynym) powodem, dla którego pełna wersja BG 3 uwzględni 174 godzin scen przerywnikowych.
Poza tym we wpisie na Steamie wspomniano o trybie kooperacji (kanapowej lub sieciowej), Gracze będą wspólnie mieć dostęp do niemal tych samych informacji, punktów inspiracji oraz ekwipunku (domyślnie; gra pozwoli wyłączyć tę opcję).
Wspomniano też o debiucie alchemii, najemnikach do wynajęcia i personalizacji (Hirelings) oraz opcjach dla chętnych do streamowania gry. Ciekawostką była wzmianka o tłumach plotkujących na temat poczynań graczy. Także ich porażek, choć dyskretna zmiana nagłówków krążących paszkwili może pozwolić uniknąć nam wstydu.
Baldur’s Gate III ukaże się oficjalnie 3 sierpnia na PC i 6 września na PlayStation 5.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).