Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lutego 2022, 17:58

NFT ma nowych zwolenników; twórcy PUBG inwestują w metaverse

Były Wormsy, było Ghost Recon, teraz pora na PUBG-a. Twórcy popularnego battle royale z firmy Krafton są kolejnym deweloperem szykującym własne NFT (oraz metaverse).

Twórcy PUBG: Battlegrounds dołączają do grona wydawców zainteresowanych NFT i metaverse. Firma Krafton ogłosiła nawiązanie współpracy z Naver Z w celu „opracowania nowego projektu Web 3.0 i NFT”.

Krafton szykuje metaverse na Unreal Engine

  1. Krafton ma odpowiadać za opracowanie narzędzia do tworzenia zawartości użytkowników (UGC) oraz zbudowanie „wysokiej jakości wirtualnego świata na silniku Unreal Engine”.
  2. Natomiast Naver Z (mające w swoim dorobku Zepeto, największą platformę metaverse w Azji) weźmie na siebie zarządzanie usługą oraz aspekt społecznościowy.

Tak plany obu spółek podsumował HyungChul Park, odpowiedzialny w Kraftonie za zespół zajmujący się Web 3.0:

Poprzez połączenie technologii i badań Kraftona związanych z budowaniem skalowalnych środowisk Web 3.0 napędzanych przez twórców z doświadczeniem oraz możliwościami Naver Z i Zepeto, jesteśmy pewni, że możemy zbudować wysokiej jakości otwarte metaverse napędzane przez UGC, które wyróżni się na tle innych usług i ożywi globalną gospodarkę twórców dzięki technologii NFT.

NFT wzbudza spore emocje

  1. Krafton to kolejny deweloper otwarcie wyrażający zainteresowanie NFT. Pytanie tylko, na jak długo, bo wielu z dotychczasowych „entuzjastów” tej technologii wycofało się po ostrej reakcji internautów. Uwzględnia to nie tylko twórców gier (m.in. Electronic Arts i Team 17), ale też aktora Troya Bakera.
  2. Wśród zwolenników tej koncepcji pozostaje Ubisoft. Francuski wydawca również spotkał się z nieprzychylną reakcją graczy po ogłoszeniu swoich planów, lecz uznaje – według słów Nicolasa Pouarda, szef działu ds. blockchainów Ubisoftu – że nie rozumieją oni korzyści płynących z NFT.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej