New World nie odnotowuje już tak wspaniałych rezultatów. Od momentu premiery gra straciła aż pół miliona graczy.
Kurz po premierze New World opadł i entuzjazm związany z grą powoli przygasa. Okazuje się, że MMO studia Amazon Games bardzo szybko traci graczy. O procesie tym wiemy dzięki serwisowi Steam Charts, który dostarcza informacje na temat liczby aktywnych użytkowników poszczególnych tytułów dostępnych na platformie Valve.
W momencie debiutu New World spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem, czego wyrazem był fakt, że grę uruchomiło 913 tysięcy graczy. Niestety ponad połowa z nich nie korzysta już z MMO Amazona. Według statystyk produkcja utraciła około 500 tysięcy użytkowników. Sprawia to, że średnia liczba graczy uruchamiających ją w przeciągu ostatnich 30 dni to „jedynie” 371 tysięcy.

Spadek jest wyraźnie widoczny na wykresach dostarczanych przez Steam Charts. Z tygodnia na tydzień New World traciło zainteresowanie kolejnych graczy. Mimo to w momencie pisania tego tekstu gra była piątym najpopularniejszym tytułem na Steamie.
Może cię zainteresować:
Sytuacja ta z pewnością nie oznacza też, że MMO od Amazona czeka rychła śmierć. Spadek liczby graczy musiał nastąpić prędzej czy później – utrzymanie tak wysokiego zainteresowania z dnia premiery było zwyczajnie niemożliwe. Zaskakują jedynie rozmiary tego zjawiska.
Na rezygnację niektórych graczy mogły wpłynąć niekończące się problemy New World. Wystarczy wspomnieć o rozmaitych bugach, wśród których znajdziemy sposoby na nieśmiertelność czy duplikację złota. Nie można też pominąć widma kryzysu ekonomicznego w świecie gry, który niepokoi niektórych użytkowników. Twórcy z Amazon Games muszą czym prędzej zaradzić tym trudnościom, by liczba graczy porzucających produkcję nie urosła jeszcze bardziej.
Więcej:Armia graczy zagwarantowała usunięcie niepopularnej funkcji z popularnego MMORPG
GRYOnline
Gracze
Steam
55

Autor: Przemysław Dygas
Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.