Niezależne Euclidean Studios tworzy Nazralath: The Fallen World – grę typu soulslike silnie inspirowaną serią Dark Souls, Planescape: Torment oraz dziełami H.P. Lovecrafta i Zdzisława Beksińskiego. Zobacz pierwszy zwiastun produkcji.
Do baru wchodzą Hidetaka Miyazaki, Chris Avellone, H.P. Lovecraft i Zdzisław Beksiński… Panowie zajmują stolik, zamawiają coś do picia i rozpoczynają długą rozmowę o szeroko pojętej sztuce. Wymianie zdań przysłuchuje się kilka osób z niezależnego Euclidean Studios. I tak rodzi się pomysł na grę Nazralath: The Fallen World.
A przynajmniej mógłby, gdyby powyższa historia nie była zmyślona.
Fakt jednak jest taki, że niezależny deweloper, który tworzy ów tytuł, mocno zainspirował się dziełami studia FromSoftware – głównie serią Dark Souls – Planescape: Tormentem od Black Isle Studios, a także dziełami Lovecrafta i Beksińskiego. Trudno stwierdzić, co ostatecznie z tego wyjdzie, bo prace są na bardzo wczesnym etapie, ale zapowiada się interesująco. Zresztą obejrzyjcie sobie trailer i przekonajcie się sami.
Twórcy obiecują trzecioosobową, skoncentrowaną na fabule przygodową grę akcji osadzoną w mrocznym, fantastycznym świecie – produkcja jest wręcz określana przez autorów mianem ich „listu miłosnego do okultystycznych królestw dark fantasy”. Gracze mają oczekiwać „fascynującej narracji”, ciekawej eksploracji, elementów RPG i klimatu przez wielkie K.
Uważamy, że jest to wyjątkowe i świeże spojrzenie na gatunek RPG, stanowiące odrodzenie klasycznych wartości w projektowaniu gier, które wydają się zagubione w czasie.
Czy Nazralath: The Fallen World rzeczywiście okaże się wyjątkowe? A może skończy w zapomnieniu, jak wiele innych klonów „Soulsów”? Zobaczymy. Gra wykorzysta technologię Unreal Engine od firmy Epic Games. Na razie nie wiadomo, na jakie platformy się ukaże, ale na PC wyjdzie na pewno – można więc założyć, że premiera w pierwszej kolejności odbędzie się na platformie Tima Sweeneya, a dopiero jakiś czas później na Steamie.
Rozwój Nazralath: The Fallen World możecie obserwować tutaj.
35

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.