Do premiery Wiedźmina 4 jeszcze daleko, ale fani już teraz wyobrażają sobie, jak mógłby wyglądać początek gry – nawiązań do V z Cyberpunka nie brakuje.
W zeszłym tygodniu CD Projekt RED pozwoliło fanom rzucić okiem na powstającego Wiedźmina 4, prezentując techniczne demo podczas targów Unreal Fest. Pierwszy oficjalny materiał z rozgrywki zachwycił społeczność, nie tylko podsycając ekscytację losami Ciri, ale także motywując graczy do dalszych analiz – a nawet tworzenia!
Zastanawialiście się, jak Redzi mogliby się odnieść do zakończeń Dzikiego Gonu? Jeden z fanów stworzył wizualizację potencjalnego wyboru ścieżki na samym początku zabawy.
Podstawowa wersja Wiedźmina 3 oferuje trzy zakończenia zależne od decyzji, które Geralt popełni w związku z Ciri na przestrzeni ostatniego aktu fabularnego. Przybrana córka Białego Wilka może podążyć wiedźmińską ścieżką, zostać cesarzową Nilfgaardu bądź odejść w nieznane, znikając z życia głównego bohatera i w domyśle ginąc. Teraz wiemy już, że niezależnie od naszej decyzji, Ciri tak czy siak zostaje wiedźminką taką, jaką widzimy ją w „czwórce”.
Użytkownik Micheo33 na Reddicie przygotował grafikę przedstawiającą, jak mógłby wyglądać wybór ścieżki po rozpoczęciu nowej gry. Autor wpisu wzorował się na Cyberpunku 2077, gdzie Redzi w podobny sposób zaprezentowali możliwe scenariusze życia V – i jak możecie pamiętać, decyzja ta miała wpływ nie tylko na prolog, ale także na opcje dialogowe, nawiązujące do życia sprzed wielkiego skoku.
Reakcje komentujących wyrażają przede wszystkim zachwyt, a wielu wręcz założyło, że mają do czynienia z oficjalną grafiką od CD Projekt RED. Niektórzy zastanawiają się przy okazji, jak taki wybór sprawdziłby się w praktyce. W końcu ze wszystkich zakończeń tylko jedno prowadzi Ciri bezpośrednio na szlak – pytanie brzmi, co poszło nie tak w pozostałych?
Wow. Przez moment myślałem, że to oficjalna grafika, ale później przeczytałem opis. Szczerze mówiąc, to byłby fajny pomysł. W grze dostalibyśmy pewnie nowe dialogi albo misje poboczne tak, jak w przypadku V. Chociaż wpływ „uznanej za martwą” Ciri wracającej do Geralta byłby ogromny.
To fajny pomysł, ale wtedy ścieżka ze znikającą Ciri („Ciri umiera”) i w szczególności ścieżka cesarzowej będą musiały w jakiś naciągany sposób wyjaśnić, dlaczego Ciri tak czy siak stała się wiedźminką i dlaczego pozostałe opcje z Wiedźmina 3 nie mają znaczenia. Myślę, że na potrzeby opowieści wiedźmińskie zakończenie powinno być kanoniczne.
Jak myślicie, czy CD Projekt RED rzeczywiście mogłoby zdecydować się na prezentację konsekwencji naszych wyborów w stylu Cyberpunka 2077? A może twórcy zdecydują się na jedno kanoniczne zakończenie bądź nie będą szczególnie często nawiązywać do pozostałych dwóch ścieżek? O tym dowiemy się dopiero za kilka lat.
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.