Poznaliśmy listę najpopularniejszych dem minionego Steam Next Fest. Tym razem dominowały strzelanki PvP, ale w czołówce znalazło się także kilka nietypowych produkcji.
Wczoraj wieczorem dobiegła końca jesienna edycja Steam Next Fest. Teraz – jak to ma w zwyczaju – firma Valve opublikowała zestawienie najpopularniejszych dem tego Festiwalu. Kryterium była ogólna liczba unikalnych graczy podczas tygodniowego wydarzenia.
W komunikacie Steama można znaleźć informację, że serwis podaje 50. najpopularniejszych dem, ale w rzeczywistości na liście jest ich tylko 48.
# | Demo |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. | |
11. | |
12. | |
13. | |
14. | |
15. | |
16. | |
17. | |
18. | |
19. | |
20. | |
21. | |
22. | |
23. | |
24. | |
25. | |
26. | |
27. | |
28. | |
29. | |
30. | |
31. | |
32. | |
33. | |
34. | |
35. | |
36. | |
37. | |
38. | |
39. | |
40. | |
41. | |
42. | |
43. | |
44. | |
45. | |
46. | |
47. | |
48. |
Niestety Steam nie podaje konkretnych danych poza właściwą kolejnością. Sami twórcy ujawnili jednak kilka liczb. Wiemy na przykład, że wersję demonstracyjną The Precinct pobrano ponad 100 tys. razy. Z kolei grę Strinova podczas Festiwalu do swoich list życzeń dodało ponad 400 tys. graczy, a Windblown – pół miliona. To skromne informacje, ale najpewniej w ciągu kilku dni dostaniemy więcej danych dzięki grupom analitycznym, takim jak GameDiscoverCo.
Patrząc na tę listę, widać, jak bardzo różnorodne są obecnie gusta graczy pecetowych. Pierwsze dwa miejsca zajęły strzelanki PvP, a dalej mamy m.in. kooperacyjną zręcznościówkę (POPUCOM), dwie bijatyki (Gladio Mori oraz Rivals of Aether II), izometryczną hybrydę RPG akcji i roguelike (Windblown), grę odtwarzającą pracę policjanta (The Precinct) oraz symulator restauracji typu fast food.
Ta lista również jest mocno odmienna od najpopularniejszych dem poprzedniej edycji Steam Next Fest, którą zdominowały sieciowe gry z elementami survivalu, symulacje i strategie.
Gracze
Steam
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.