Nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób, Cyberpunk Phantom Liberty mocno poprawił finanse CDP

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty mocno przyczynił się do dobrych wyników finansowych Grupy CD Projekt w trzecim kwartale 2023 roku. Z raportu dowiedzieliśmy się także, że nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób.

Hubert Śledziewski

Nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób, Cyberpunk Phantom Liberty mocno poprawił finanse CDP, źródło grafiki: CD Projekt Red..
Nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób, Cyberpunk Phantom Liberty mocno poprawił finanse CDP Źródło: CD Projekt Red..

Grupa CD Projekt opublikowała dziś raport finansowy za trzeci kwartał 2023 roku fiskalnego, tj. za okres od lipca do września. Przede wszystkim polska firma pochwaliła się dobrą sprzedażą dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077 – do ostatniego weekendu rozszedł się on w liczbie 4,3 mln egzemplarzy (tydzień po premierze były to 3 mln). Oznacza to, że mniej więcej co piąta osoba posiadająca grę w wersji na PC, PS5 lub XSX/S kupiła rozszerzenie.

Ponadto przytoczono dane ze Steama, mówiące, że:

  1. z ok. 1300 recenzji, które gracze wystawili Phantom Liberty w ostatnich 30 dniach, te pozytywne stanowią aż 92%;
  2. takim samym odsetkiem – przy prawie 11 tys. świeżych opinii – cieszy się „podstawka” (w sumie ma ona ponad 683 tys. recenzji, z czego przychylnych jest 81% – dzięki staraniom studia CD Projekt Red gra sporo zatem zyskała w oczach pecetowej społeczności).

Nominacje i nagrody

Nie omieszkano również wspomnieć o dwóch zdobytych statuetkach na gali Golden Joystick Awards 2023 – za najlepszy dodatek i trailer – oraz pięciu nominacjach przyznanych przez jury gali The Game Awards 2023, która odbędzie się w nocy z 7 na 8 grudnia (polskiego czasu). Phantom Liberty ma szansę zgarnąć trzy nagrody – w kategoriach „najlepsza narracja”, „najlepszy występ aktorski” (Idrisa Elby jako Solomona Reeda) oraz „głos graczy” – a Cyberpunk 2077 dwie („najlepsze wsparcie społeczności” i „najlepiej rozwijana gra”).

Prawie 400 osób pracuje nad Wiedźminem 4

Niemniej nie samym „Cyberem” stoi Grupa CD Projekt. Z przedstawionego w raporcie wykresu wynika, że Project Orion – czyli sequel Cyberpunka 2077 – rozwija obecnie zaledwie garstka deweloperów. Pozycja ta nie ma nawet osobnej kategorii w legendzie – należy założyć, że została ona zakwalifikowana do „pozostałych projektów”, nad którymi pracuje mniej niż 10 osób.

Uwaga Grupy CD Projekt jest bowiem skoncentrowana na kolejnej grze z serii Wiedźmin. Od października Project Polaris – bo tak brzmi tytuł roboczy owej produkcji – rozwija ok. 50% deweloperów, podczas gdy w lipcu robiło to 35–40% zatrudnionych przez firmę twórców, a w kwietniu ok. 27%.

Biorąc pod uwagę, iż – przeliczając na osoby – w ostatnim z wymienionych okresów było to blisko 200 deweloperów, a w przedostatnim niespełna 250, obecnie ich liczba wynosi prawie 400. Można zatem powiedzieć, że praca nad nowym Wiedźminem idzie pełną parą (zapowiadano to już w zeszłym roku).

Nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób, Cyberpunk Phantom Liberty mocno poprawił finanse CDP - ilustracja #1

Źródło: CD Projekt.

CD Projekt na plusie

Ponadto warto przytoczyć kilka liczb, które dużo mówią o obecnej sytuacji finansowej Grupy CD Projekt:

  1. w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. wypracowała ona 442,68 mln zł przychodu – to o 80% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r.;
  2. zysk netto firmy wyniósł zaś 202,86 mln zł i jest aż o 105% większy niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku;
  3. niewątpliwie duża w tym zasługa Cyberpunka 2077: Phantom Liberty – sugeruje to fakt, że 382,04 mln zł przychodu i 195,26 mln zł zysku zapewniło spółce studio CD Projekt Red;
  4. swój udział w sukcesie ma również GOG – nasza rodzima platforma dystrybucji cyfrowej wygenerowała 83,7 mln zł przychodu, co, po odliczeniu kosztów ich uzyskania, daje 7,59 mln zysku netto (poprzedni rok również był dobry dla GOG-a, ale nie aż tak).

Wyniki Grupy CD Projekt po trzecim kwartale 2023 roku podsumował w poniższym filmie Piotr Nielubowicz, dyrektor ds. finansowych.

  1. Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – znowu to zrobili
  2. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – poradnik do gry
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

58

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
11
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-12-01
15:27

Sebo1020 Senator

Sebo1020

makaronZserem - i napisał to gość, który nie podał żadnych sensownych argumentów oprócz inwektywy, bo wiadomo historia wydawnicza naszego góry geimingu w żadnym stopniu nie przypomina zachowań janyuszeksów, wcale, ale to wcale nie...

https://youtu.be/0IaNQ9xqFNg?si=YFKeD1Fy7eajggy0&t=4156

...i to był stan przy pracach na wiedzminami, i nikt mi nie wmówi ze to, w jakim stanie został wydany cyber i ile kontrowersji było związanych ze zmianami koncepu gry, czy falą zwolnień czołowych ludzi, którzy zarządzali tym projektem łącznie z głównymi programistami redengine, że dalej ten model "pracy" tam nie funkcjonował, i to nie jest tak, że opluwam cedep, bo to lubię, tylko szczerze chciałbym, aby naprawdę zaszły w tej firmie zmiany zwłaszcza w kontekście mentalności, aby nie dochodziło do sytuacji tak jak z tego wywiadu kiedy głowy kierownik do ekipy krzyczy "...damy radę chłopaki damy radę, jak będziemy machać mocniej ręcoma to dolecimy nawet na księżyc..."

Komentarz: Sebo1020
2023-11-30
21:20

tgolik Generał

tgolik

TheFrediPL
No, to chyba świetna wiadomość, że mamy w Polsce firmę o zasięgu globalnym.

Komentarz: tgolik
2023-11-30
17:53

TheFrediPL Generał

tgolik to fajnie, ale nawet na swojej stronie głównej mają napisane że są globalnym producentem gier.

Komentarz: TheFrediPL
2023-11-30
15:25

MilornDiester Generał

MilornDiester

Kran

Nie chodziło o to, że nowe IP będzie wychodzić co dwa lata, tylko, że co dwa lata będą wychodziły na zmianę - Wiedźmin, Cyberpunk, Nowe IP które jest w trakcie przygotowań.

Ostatnie 3 lata, w których faktycznie był przestój bo wyszedł tylko dodatek oraz kilka dużych patchy (next-gen, edgerunners, 2.0) były wyjątkiem bo wcześniej REDzi utrzymywali równo tempo 1 gry na 4 lata (z dodatkowym rokiem między W3 a CP77 kiedy to wyszły dwa dodatki wielkości gry niemal...). Działo się tak jednak dlatego, że REDzi po premierze CP77 wzięli się za przebudowę struktury w firmie właśnie po to aby móc tworzyć dwie AAA jednocześnie. Specjalnie zwolnili z wydawaniem gier na jakiś czas żeby potem móc wydawać je częściej.

Kiedy pracowali nad CP77 mieli tak naprawdę jeden wielki zespół + gwinta + spokko.
Natomiast teraz mają:
- Zespół od W4 składający się z 400 osób
- Zupełnie osobny zespół składający się z kupionego Molasses Flood
- Tworzy się zespół w US, z którym zapewne będzie współpracować ogrom devów, którzy skończyli prace nad PL
- Fool's Theory, które jest zewnętrznym studiem pracującym na zlecenie
- Zespół od Gwinta, który po wygaszeniu projektu zapewne zostanie przekierowany gdzie indziej
- Wcale nie taki mały zespół pracujący nad "innymi rzeczami" czyli zapewne nad zapowiedzianym, zupełnie nowym oryginalnym IP.

Spokojnie widać tu potencjał na stworzenie dwóch zespołów AAA (Wiedźmin i Cyberpunk) oraz potencjał na trzeci (zanim przyjdzie czas na nich to minie z 6 lat co najmniej kiedy mogą zbudować zespół). Do dwa projekty, którymi można urozmaicić czas po drodze.

Nie mówię, że stanie się to zaraz, ale wyraźnie widać, że celem jest stworzenie 3 zespołów AAA. I wtedy spokojnie można wydawać naprzemiennie co dwa lata.

Komentarz: MilornDiester
2023-11-30
14:28

makaronZserem Generał

Sebo1020

jak na razie jakoś średnio im to wychodzi, bardziej im teraz do takiej bethesdy...ale kto wiek co będzie dalej z naszym polskim januszexem

Chciałem cię wziąć na poważnie ale po tym tekście widzę, że jesteś zwyczajnym frustratem, który wypluwa z siebie słowa, które nie mają żadnego sensu a porównania są z kosmosu.

Komentarz: makaronZserem

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl