GOG rośnie i ma za sobą dobry rok, CD Projekt chwali się liczbami
Platforma cyfrowej dystrybucji gier komputerowych GOG.com przedstawiła dane dotyczące zysków oraz liczby użytkowników za 2022 rok. Właściciele serwisu, spółka CD Projekt, mają powody do zadowolenia.
Mimo że pierwotnie platforma GOG.com została stworzona z myślą o dystrybucji cyfrowych wersji klasycznych tytułów, obecna działalność serwisu założonego przez CD Projekt jest zdecydowanie szersza.
Obejmuje ona m.in. sprzedaż znacznie nowszych produkcji, wolnych od zabezpieczeń DRM. Takie podejście znajduje odzwierciedlenie w coraz to większej liczbie użytkowników, a co za tym idzie – wyższych przychodach. Dowodem na to, że GOG.com zmierza we właściwym kierunku, są statystyki serwisu za 2022 rok.
- Z opublikowanego raportu między innymi dowiadujemy się, że w 2022 roku platforma zdołała zanotować zyski sięgające 1,2 mln dolarów.
- Taki wynik nie byłby możliwy, gdyby nie stale rosnąca liczba użytkowników. W zeszłym roku z GOG-a aktywnie korzystało o 11% więcej osób aniżeli w 2021 roku. Natomiast ogólna liczba klientów zwiększyła się o 18%.
- Największe wpływy sklep generuje z Europy – 53% przychodów firmy pochodzi ze Starego Kontynentu. Z kolei 37% obrotu GOG-a przypada na Amerykę Północną.
Raport wymienia także największe premiery „klasycznych” tytułów na platformie w 2022 roku – były to Skyrim, Warhammer 40K: Space Marine, Wheel of Time, a także oryginalna trylogia Mortal Kombat. Najpopularniejszym gatunkiem wśród użytkowników GOG-a są gry RPG.
Ponadto platforma chwali się, że w swoim katalogu oferuje 50 „ikonicznych” klasycznych produkcji, których nie da się znaleźć w żadnym innym sklepie.
Ze szczegółowymi danymi możecie zapoznać się pod tym linkiem.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
WolfDale Legend
Bardzo cieszy mnie taka wiadomość, bo GOG to aktualnie mój główny sklep gier na PC. Na Steam kupuję tylko to, co wiem że na 95% nigdy na GOG się nie pojawi. Choć Prey czy Skyrim mnie zaskoczył, a szczególnie ten drugi bo obstawiałem że pojawi się dopiero w katalogu jak wyjdzie kolejny TES.
Wspieram GOG regularnie i niech istnieje po wieki, kupuję tam klasyki jak i nowości. Czasem trzeba poczekać rok czy dwa, ale się opłaca. Choć zdarza się bardzo rzadko, że kupuję na Steam i później na GOG.
Maniek9012 Generał
Zapomnieli dodać że najprężniej rozwijającą się kategorią gierek w ich sklepie jest NSFW nawet dużą promocję robili: https://www.gog.com/pl/news/bnsfw_week_z_rabatami_do_80b
Ognisty Cieniostwór Senator
Najlepsza platforma na PC. Mam już tam nawet więcej gier niż na steamie. Jak nie ma jakieś gry w pudełku na konsoli albo jest ono za drogie, to za każdym razem sprawdzam najpierw, czy nie ma tej gry na GoGu.
Cainoor Legend
I dobrze, ze rośnie. Oby tak dalej. Konkurencja generalnie na propsie. Słabe jest jedynie to, ze mam już masę klientów…
GOG, Steam, Epic, Amazon, Ubisoft, EA, Xbox i jeszcze jakieś pomniejsze badziewia…
elathir Legend
I dobrze.
Steam ma jedną przewagę nad Gogiem, czyli warsztat. Przez niego kupuję tam gry Paradoxu, ale w większosci wypadków jak cena jest zbliżona to wolę Goga, ze względu choćby na brak DRMów. Stąd większość rpgów mam tam (Pilarsy obie części, divinity orginal sin, Disco elysium, rematery baldurów i wiele więcej).