Nad Assassin's Creed Shadows pracowała tak ogromna liczba ludzi, że całe napisy końcowe w grze trwają ponad 2 godziny

Słuszny powód do narzekania czy niepotrzebne czepianie się? Napisy końcowe AC: Shadows dorównują niejednej filmowej produkcji.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Nad Assassin's Creed Shadows pracowała tak ogromna liczba ludzi, że całe napisy końcowe w grze trwają ponad 2 godziny, źródło grafiki: Ubisoft.
Nad Assassin's Creed Shadows pracowała tak ogromna liczba ludzi, że całe napisy końcowe w grze trwają ponad 2 godziny Źródło: Ubisoft.

Wbrew negatywnemu nastawieniu pewnego odłamu społeczności, Assassin’s Creed: Shadows radzi sobie przyzwoicie, pobijając rekord serii na Steamie w ciągu pierwszych kilku dni od premiery. Niektóre elementy (takie jak chociażby podział trybów na kanoniczny i fabularny) co prawda budzą mieszane reakcje, jednak trzeba przyznać, że nowa odsłona historii asasynów wypadła znacznie lepiej w porównaniu z poprzednikami.

Gry AAA dzisiejszych czasów nie powstają przy pomocy niewielkich zespołów. Do sukcesu takich produkcji potrzeba ogromu deweloperów i artystów, którzy pobudzą dane opowieści do życia – w przypadku Asasyna mówimy tu o godzinach podziękowań.

„Pracowanie nad grą jest teraz zbyt woke”

Stuttering Craig, youtuber będący częścią podcastu Side Scrollers, opublikował na swoim profilu Twitter/X pełne napisy końcowe do AC: Shadows – nie bez powodu. Jak podkreśla we wpisie, całe podziękowania trwają dokładnie 2 godziny i 6 minut, stając się jedną z najdłuższych sekwencji tego typu w historii gier. Dla porównania, napisy w pierwszym Assassin’s Creed z 2007 roku trwały zaledwie 4 minuty.

Wątek zebrał mieszane reakcje internautów, włączając w to także wypowiedzi wulgarne, które szybko spotkały się z falą krytyki. Zdaniem obrońców Asasyna, narzekanie na napisy końcowe to ostatnia linia obrony hejterów, która nie jest w stanie przyczepić się do innych elementów nowej części serii. Niektórzy doceniają także pracę prawdziwych ludzi, a nie (jak to ma coraz częściej miejsce) sztucznej inteligencji.

Rok temu postanowiliście nienawidzić tej gry i jedyne problemy, jakie możecie wymyślić to „fikcyjna gra o historii jest zbyt fikcyjna” oraz „pomijalne napisy końcowe są zbyt długie”?

- Lil’ Brudder

No nie wiem, w świecie gdzie AI eliminuje kreatywność i sztukę, nie przeszkadza mi, że gra wideo z mojej ukochanej serii spędziła 2 godziny na podziękowaniu niesamowitym osobom, które ją ożywiły.

- ashley

Nie licząc różnic zdań i konfliktów skrajności, w sekcji komentarzy znajdziemy także logiczne argumenty, dlaczego tak długie napisy końcowe niekoniecznie dobrze świadczą o Asasynie. Jak zaznaczają internauci, podziękowania w Shadows swoją długością przebijają nawet kinowe produkcje z Hollywood. Jednocześnie najnowszego dziecka Ubisoftu nie można uznać za wybitne, co kłóci się z ilością wykorzystanych zasobów.

Wielu ludzi całkowicie gubi wątek, robiąc z tego wojnę kulturową. Te napisy są ABSURDALNIE długie jak na grę, która w najlepszym przypadku jest przeciętna. [Ekipa] jest zbyt nabrzmiała. W kuchni mamy zbyt wielu kucharzy, którzy nie umieją zrobić tosta.

- Foaklore

Craig nie opublikował [tych napisów], ponieważ są „woke”. Opublikował je, by pokazać, jak wielu ludzi pracowało nad stworzeniem przeciętnej gry (...). Tytuły AAA stały się tak nabrzmiałe, że faktycznie widzimy tak długie napisy końcowe i to nie w ramach żartów (...). Ubisoft ma obecnie około 18 tysięcy pracowników. Dla porównania, w Rockstarze (GTA) pracuje około 2 tysiące osób. Ubisoft ma DZIEWIĘĆ RAZY WIĘCEJ pracowników niż twórcy Grand Theft Auto.

- Endymion

Sadząc po dalszych wypowiedziach Craiga, właśnie taka była jego początkowa opinia na widok dwugodzinnych podziękowań. Youtuber nie przejmuje się zbytnio toczącą się w komentarzach wojną fanów, kontynuując przy okazji swój nowy trend – tym razem napisami do nowego Indiany Jonesa, trwającymi nieco ponad 30 minut.

  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
9

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl