Mroczna polska strzelanka RPG ma przed sobą jeszcze trzy duże kroki do premiery. Ostateczny kształt Witchfire już prawie wyłonił się z mgły wczesnego dostępu
Early access strzelanki Witchfire zbliża się do końca. Studio The Astronauts opublikowało nową „mapę drogową”, w której omówiono część nadchodzących zmian.

Polskie studio The Astronauts podzieliło się nową „mapą drogową” dla strzelanki Witchfire. Poza planowanymi aktualizacjami zmierzającymi do gry twórcy przypomnieli też o już zrealizowanych etapach produkcji – z poniższej grafiki wynika, że wczesny dostęp wielkimi krokami do końca zbliża się.
Jak widać, najbliższy patch o nazwie The Reckoning pojawi się w grudniu 2025 roku i usprawni większość funkcji oraz mechanik. Aktualizacja wprowadzi również ulepszenie Extraction 2.0, które podniesie napięcie na wyższych poziomach Gnozy, a także doda dwie nowe kryjówki.
Następna aktualizacja nazywa się The Reckoning (pol. rozliczenie), ponieważ skupiamy się teraz na dopracowaniu większości funkcji i mechanik rozgrywki. W szczególności koncentrujemy się na broni białej (dla jasności, zastępuje ona pięść, a nie broń palną) oraz Zmorach (opcjonalnych ekstremalnych wyzwaniach). Aktualizacja wprowadzi jednak również znaczące ulepszenia w alchemii, systemie rozsądku, arkanach, proroctwach i wielu innych aspektach. Wszystko zostanie ujawnione w odpowiednim czasie – napisano w wiadomości od The Astronauts.
Następny update nadejdzie dopiero w 2026 roku i wprowadzi nas do fabuły oraz przyniesie ostatni region. Twórcy dodadzą też w patchu inne lokalizacje, w których być może znajdzie się również polska wersja językowa (obecnie dostępna jest wyłącznie angielska). Ostatnim etapem do zrealizowania dla studia będzie oficjalna premiera gry – niestety nie poznaliśmy jeszcze konkretnej daty – wiadomo tylko, iż planowana jest na 2026 rok.
Warto dodać, że na subreddicie Witchfire twórcy udostępnili świeże wycinki gameplayu. Co więcej, deweloper postanowił podzielić się prawie 5-minutowym materiałem opracowanym przez użytkownika TinyNuubi, który przedstawia zjawiskowy świat gry.