Fani symulatora średniowiecznego lorda od studia TaleWorlds mogą już zacierać ręce, gdyż Mount & Blade II: Bannerlord otrzymał oficjalną datę premiery we wczesnym dostępie. W tytuł zagramy pod koniec marca.
Niedawno pisaliśmy o tym, że datę startu wczesnego dostępu Mount & Blade II: Bannerlord możemy poznać na dniach i twórcy dotrzymali słowa. TaleWorlds poinformowało, że gra trafi do dystrybucji już 31 marca 2020 roku. Produkcja będzie kosztować 49,99 dolara/49,99 euro/39,99 funta, oficjalna cena w złotówkach nie jest jeszcze znana, jednak należy się przygotować na wydatek ok. 190-200 zł. Póki co gra wyjdzie jedynie w angielskiej wersji językowej; czy i kiedy w nasze ręce trafi spolszczenie tytułu – nie wiadomo, choć poprzednie odsłony cyklu doczekały się polskich wersji, więc jest nadzieja. Póki co grę będzie można kupić jedynie na Steamie, Epic Games Store lub na oficjalnej stronie wydawcy TaleWorlds. W krótkim oświadczeniu deweloperzy również obiecują, że bliżej premiery tytułu zdradzą, czego możemy się spodziewać po wersji z wczesnego dostępu.

Mount & Blade II: Bannerlord jest najnowszą odsłoną serii Mount & Blade. Gry z tego cyklu to nietuzinkowe połączenie RPG oraz strategii. Znane są one z 2 rzeczy – z tego, że długo powstają oraz z ogromnej liczby modów, które potrafią zmieniać zabawę na setki różnych sposobów. W serii wcielamy się w rolę średniowiecznego lorda żyjącego w fikcyjnej krainie Calradia. Kontynent został podzielony pomiędzy walczące o dominację królestwa. Gra nie narzuca nam stylu gry – możemy być siejącym strach bandytą, szanowanym kupcem, wiernym królowi lordem, a jeżeli zechcemy, to sami możemy sięgnąć po władzę królewską.

Rozgrywka dzieli się na 2 fazy. W trybie mapy świata podróżujemy pomiędzy miastami, wioskami i innymi ciekawymi punktami. Po drodze napotykamy postaci zamieszkujące krainę i wchodzimy z nimi w interakcje. Jest również tryb bitwy, w którym osobiście przejmujemy kontrolę nad stworzoną przez nas postacią i stajemy do walki. Podczas potyczek towarzyszą nam najęci wojownicy, którym możemy wydawać rozkazy.
Oczywiście należy pamiętać, że przedstawione powyżej wymagania mogą ulec zmianie w trakcie rozwoju tytułu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
65

Autor: Damian Gacek
Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.