Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?
Użytkownik forum Resetera FluffyQuack podzielił się swoimi wrażeniami z sesji z pecetowym wydaniem Monster Hunter: World. Internauta miał okazję przetestować grę na komputerze z kartą GeForce GTX 1080, jednak nawet to nie wystarczyło do uzyskania stabilnych 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w 1440p.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o dacie premiery i wymaganiach sprzętowych Monster Hunter: World. Ogłoszeniu towarzyszyła wiadomość, że nowa odsłona popularnej serii zaoferuje identyczną oprawę wizualną, co edycje konsolowe, co dla niektórych było rozczarowaniem. Ostatnie doniesienia raczej nie poprawią im nastroju. Użytkownik forum Resetera o pseudonimie FluffyQuack miał okazję zapoznać się z pecetową edycją gry i otrzymał pozwolenie od Capcomu na podzielenie się swoimi wrażeniami w sieci. Internauta udostępnił garść wysokiej rozdzielczości screenów oraz poinformował o możliwości wyłączenia ograniczeń animacji (gra pozwala na ustawienie blokady 30 lub 60 klatek na sekundę, ale wspiera też wyższą liczbę FPS-ów). Problem w tym, że przy najwyższych ustawieniach i rozdzielczości 1440P Monster Hunter: World nie działa w stabilnych 60 klatkach na sekundę – nawet na karcie GeForce GTX 1080.

Nawet bardzo wydajny pecet ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę przy najwyżzych ustawieniach.
Zapewne pierwszym odruchem dla wielu będzie posądzenie o ten wynik słabego procesora, jednak trudno za taki uznać posiadany przez FluffyQuacka Intel i7-4790K, do tego wsparty przez 16 GB pamięci RAM. Nie ma więc wątpliwości, że wina leży po stronie gry. Użytkownik wspomniał też o ustawieniu „Volume Rendering Quality” – po jego wyłączeniu jakość animacji w głównej lokacji wzrastała z 45-60 klatek na sekundę do 65-100 FPS-ów. Dlatego FluffyQuack zaleca natychmiastowe zrezygnowanie z tej opcji, zwłaszcza że jej wpływ na wygląd gry jest dyskusyjny. Wypada dodać, że problemy z wydajnością nie dotyczą wyłącznie maksymalnych ustawień – różnica między minimalną liczbą klatek na sekundę na wysokich a średnich detalach wynosiła zaledwie 5 FPS-ów.
Oczywiście nie można wykluczyć, że Capcom wciąż nie zakończył optymalizacji gry. Z pewnością cieszy wiadomość o możliwości uzyskania 60 i więcej FPS-ów (co wcale nie jest częste w przypadku portów z konsol). Nasuwa się tylko pytanie, ile osób będzie w stanie cieszyć się tym na wyższych ustawieniach. Monster Hunter: World zadebiutuje na PC 9 sierpnia.
- Oficjalna strona gry Monster Hunter: World
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Monster Hunter: World – poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
DanuelX Legend

Nie rozumiem zdziwienia. Japończycy nie potrafio portować pici.
12dura Senator
Pewnie wystarczy pobawić się chwilę z ustawieniami i bez jakichś kolosalnych ubytków na grafice można doprowadzić FPSy do normalnego poziomu. Jak typ nawłącza jakichś pierdół to nie dziwne, że mu zjada klatki
zanonimizowany714315 Legend
Przecież tej gry pod konsole nie potrafili zoptymalizowac, to co dopiero na PC
marcin0313 Pretorianin
Ja obstawiam na Nvidi pierdoły jak się je wylączy to pewnie będzie git tak było z grami Metro.
Maniac1098 Generał

Zmieni się rozdzielczość na 640x480 i gra będzie chodziła na full detalach.