Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?

Użytkownik forum Resetera FluffyQuack podzielił się swoimi wrażeniami z sesji z pecetowym wydaniem Monster Hunter: World. Internauta miał okazję przetestować grę na komputerze z kartą GeForce GTX 1080, jednak nawet to nie wystarczyło do uzyskania stabilnych 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w 1440p.

Jakub Błażewicz

Pecetowe Monster Hunter: World zaoferuje taką samą grafikę, co na konsolach. - Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC? - wiadomość - 2018-07-26
Pecetowe Monster Hunter: World zaoferuje taką samą grafikę, co na konsolach.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o dacie premiery i wymaganiach sprzętowych Monster Hunter: World. Ogłoszeniu towarzyszyła wiadomość, że nowa odsłona popularnej serii zaoferuje identyczną oprawę wizualną, co edycje konsolowe, co dla niektórych było rozczarowaniem. Ostatnie doniesienia raczej nie poprawią im nastroju. Użytkownik forum Resetera o pseudonimie FluffyQuack miał okazję zapoznać się z pecetową edycją gry i otrzymał pozwolenie od Capcomu na podzielenie się swoimi wrażeniami w sieci. Internauta udostępnił garść wysokiej rozdzielczości screenów oraz poinformował o możliwości wyłączenia ograniczeń animacji (gra pozwala na ustawienie blokady 30 lub 60 klatek na sekundę, ale wspiera też wyższą liczbę FPS-ów). Problem w tym, że przy najwyższych ustawieniach i rozdzielczości 1440P Monster Hunter: World nie działa w stabilnych 60 klatkach na sekundę – nawet na karcie GeForce GTX 1080.

Nawet bardzo wydajny pecet ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę przy najwyżzych ustawieniach.

Zapewne pierwszym odruchem dla wielu będzie posądzenie o ten wynik słabego procesora, jednak trudno za taki uznać posiadany przez FluffyQuacka Intel i7-4790K, do tego wsparty przez 16 GB pamięci RAM. Nie ma więc wątpliwości, że wina leży po stronie gry. Użytkownik wspomniał też o ustawieniu „Volume Rendering Quality” – po jego wyłączeniu jakość animacji w głównej lokacji wzrastała z 45-60 klatek na sekundę do 65-100 FPS-ów. Dlatego FluffyQuack zaleca natychmiastowe zrezygnowanie z tej opcji, zwłaszcza że jej wpływ na wygląd gry jest dyskusyjny. Wypada dodać, że problemy z wydajnością nie dotyczą wyłącznie maksymalnych ustawień – różnica między minimalną liczbą klatek na sekundę na wysokich a średnich detalach wynosiła zaledwie 5 FPS-ów.

Źródło: Resetera.

Oczywiście nie można wykluczyć, że Capcom wciąż nie zakończył optymalizacji gry. Z pewnością cieszy wiadomość o możliwości uzyskania 60 i więcej FPS-ów (co wcale nie jest częste w przypadku portów z konsol). Nasuwa się tylko pytanie, ile osób będzie w stanie cieszyć się tym na wyższych ustawieniach. Monster Hunter: World zadebiutuje na PC 9 sierpnia.

Monster Hunter: World

Monster Hunter: World

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 stycznia 2018

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.7

Gracze

8.9

Steam

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2018-07-26
10:28

DanuelX Legend

DanuelX

Nie rozumiem zdziwienia. Japończycy nie potrafio portować pici.

Komentarz: DanuelX
2018-07-26
13:26

12dura Senator

Pewnie wystarczy pobawić się chwilę z ustawieniami i bez jakichś kolosalnych ubytków na grafice można doprowadzić FPSy do normalnego poziomu. Jak typ nawłącza jakichś pierdół to nie dziwne, że mu zjada klatki

Komentarz: 12dura
2018-07-26
15:41

zanonimizowany714315 Legend

Przecież tej gry pod konsole nie potrafili zoptymalizowac, to co dopiero na PC

Komentarz: zanonimizowany714315
2018-07-26
16:13

marcin0313 Pretorianin

Ja obstawiam na Nvidi pierdoły jak się je wylączy to pewnie będzie git tak było z grami Metro.

Komentarz: marcin0313
2018-07-26
22:40

Maniac1098 Generał

Maniac1098

Zmieni się rozdzielczość na 640x480 i gra będzie chodziła na full detalach.

Komentarz: Maniac1098

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl