Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lipca 2018, 19:49

Monster Hunter World – znamy datę premiery na PC. Gra wykorzysta Denuvo

Firma Capcom ujawniła datę premiery pecetowego wydania Monster Hunter: World. Tytuł ukaże się na Steamie 9 sierpnia, a po premierze gracze otrzymają darmowe DLC. Ponadto podano wymagania sprzętowe gry.

Długo musieliśmy czekać na oficjalne informacje na temat premiery pecetowego wydania Monster Hunter: World, dziś jednak kończy się oczekiwanie. Firma Capcom dotrzymała słowa, dzięki czemu poznaliśmy datę debiutu nowego Monster Huntera na PC. Tytuł zostanie udostępniony na Steamie 9 sierpnia, przy czym można już składać zamówienia przedpremierowe.

Pecetowe Monster Hunter: World zadebiutuje za miesiąc. - Monster Hunter World – znamy datę premiery na PC. Gra wykorzysta Denuvo - wiadomość - 2018-07-10
Pecetowe Monster Hunter: World zadebiutuje za miesiąc.

Zgodnie z obietnicą podano też wymagania sprzętowe, pozwalające na odpalenie gry w rozdzielczości 1080p przy zachowaniu co najmniej 30 klatek na sekundę na niskich lub wysokich ustawieniach graficznych. Część informacji zgadza się z wczorajszym przeciekiem, aczkolwiek ogłoszenie zawiera więcej szczegółów, a tytuł wymaga mniej miejsca na dysku, niż sugerowały wczorajsze doniesienia (20 GB zamiast 25 GB). Inna sprawa, że Monster Hunter: World nie wykorzysta pełnego potencjału komputerów osobistych. Jak ujawnił producent Ryozo Tsujimoto w rozmowie z serwisem PC Gamer, tytuł zaoferuje oprawę wizualną na takim samym poziomie, co na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Przynajmniej na premierę, bo twórcy rozważają wydanie darmowej aktualizacji, która upiększyłaby wersję PC. Pełne wymagania znajdziecie na końcu tego tekstu.

Oprócz tego wydawca udostępnił nowy zwiastun, prezentujący rozgrywkę na PC. Przy okazji podzielono się też garścią screenów oraz zapewniono, że pecetowcy mogą liczyć na darmowe pakiety zawartości po premierze. Należy pamiętać, że najpewniej nie otrzymamy wszystkich DLC z konsol, choćby tego inspirowanego Horizon Zero Dawn, dostępnego tylko na PlayStation 4. Na razie potwierdzono jedynie dwa zestawy dołączane do zamówień przedpremierowych na Steamie: pełną zbroję Origin Armor oraz amulet Fair Wind Charm.

A co z zawartością tworzoną przez fanów? Wspomniany wcześniej Ryozo Tsujimoto poinformował, że na ten moment nie mają nic do powiedzenia w tej sprawie. Innymi słowy, najpewniej nie ma co liczyć na fanowskie modyfikacje gry, w każdym razie nie w dniu premiery. Na marginesie – strona Monster Hunter: World na Steamie potwierdza obecność zabezpieczeń antypirackich Denuvo.

Po podboju konsol nowe Monster Hunter wkrótce ruszy z ofensywą na PC.

Minimalne wymagania sprzętowe (30 FPS 1080p przy niskich ustawieniach):

  • System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5 4460 3.2 GHz/ AMD FX 6300 lub lepszy
  • Karta grafiki: GeForce GTX 760 / Radeon R7 260x lub lepsza (2GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni
  • Inne: DirectX 11, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectSound (DirectX 9.0c lub nowszy)

Zalecane wymagania sprzętowe (30 FPS 1080p przy wysokich ustawieniach):

  • System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i3 8350 4 GHz/ Intel i7 3770 4 GHz / AMD Ryzen 5 1500 X lub lepszy
  • Karta grafiki: GeForce GTX 1060 3 GB / Radeon RX 570X 4GB lub lepsza
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni
  • Inne: DirectX 11, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectSound (DirectX 9.0c lub nowszy)

Gracze mają równy miesiąc na sprawdzenie, czy ich sprzęt wystarczy do zabawy z grą.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej