Monster Hunter World – znamy datę premiery na PC. Gra wykorzysta Denuvo
Firma Capcom ujawniła datę premiery pecetowego wydania Monster Hunter: World. Tytuł ukaże się na Steamie 9 sierpnia, a po premierze gracze otrzymają darmowe DLC. Ponadto podano wymagania sprzętowe gry.
Długo musieliśmy czekać na oficjalne informacje na temat premiery pecetowego wydania Monster Hunter: World, dziś jednak kończy się oczekiwanie. Firma Capcom dotrzymała słowa, dzięki czemu poznaliśmy datę debiutu nowego Monster Huntera na PC. Tytuł zostanie udostępniony na Steamie 9 sierpnia, przy czym można już składać zamówienia przedpremierowe.

Zgodnie z obietnicą podano też wymagania sprzętowe, pozwalające na odpalenie gry w rozdzielczości 1080p przy zachowaniu co najmniej 30 klatek na sekundę na niskich lub wysokich ustawieniach graficznych. Część informacji zgadza się z wczorajszym przeciekiem, aczkolwiek ogłoszenie zawiera więcej szczegółów, a tytuł wymaga mniej miejsca na dysku, niż sugerowały wczorajsze doniesienia (20 GB zamiast 25 GB). Inna sprawa, że Monster Hunter: World nie wykorzysta pełnego potencjału komputerów osobistych. Jak ujawnił producent Ryozo Tsujimoto w rozmowie z serwisem PC Gamer, tytuł zaoferuje oprawę wizualną na takim samym poziomie, co na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Przynajmniej na premierę, bo twórcy rozważają wydanie darmowej aktualizacji, która upiększyłaby wersję PC. Pełne wymagania znajdziecie na końcu tego tekstu.
Oprócz tego wydawca udostępnił nowy zwiastun, prezentujący rozgrywkę na PC. Przy okazji podzielono się też garścią screenów oraz zapewniono, że pecetowcy mogą liczyć na darmowe pakiety zawartości po premierze. Należy pamiętać, że najpewniej nie otrzymamy wszystkich DLC z konsol, choćby tego inspirowanego Horizon Zero Dawn, dostępnego tylko na PlayStation 4. Na razie potwierdzono jedynie dwa zestawy dołączane do zamówień przedpremierowych na Steamie: pełną zbroję Origin Armor oraz amulet Fair Wind Charm.
A co z zawartością tworzoną przez fanów? Wspomniany wcześniej Ryozo Tsujimoto poinformował, że na ten moment nie mają nic do powiedzenia w tej sprawie. Innymi słowy, najpewniej nie ma co liczyć na fanowskie modyfikacje gry, w każdym razie nie w dniu premiery. Na marginesie – strona Monster Hunter: World na Steamie potwierdza obecność zabezpieczeń antypirackich Denuvo.
Minimalne wymagania sprzętowe (30 FPS 1080p przy niskich ustawieniach):
- System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 (64-bitowy)
- Procesor: Intel Core i5 4460 3.2 GHz/ AMD FX 6300 lub lepszy
- Karta grafiki: GeForce GTX 760 / Radeon R7 260x lub lepsza (2GB VRAM)
- Pamięć RAM: 8 GB
- Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni
- Inne: DirectX 11, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectSound (DirectX 9.0c lub nowszy)
Zalecane wymagania sprzętowe (30 FPS 1080p przy wysokich ustawieniach):
- System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 (64-bitowy)
- Procesor: Intel Core i3 8350 4 GHz/ Intel i7 3770 4 GHz / AMD Ryzen 5 1500 X lub lepszy
- Karta grafiki: GeForce GTX 1060 3 GB / Radeon RX 570X 4GB lub lepsza
- Pamięć RAM: 8 GB
- Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni
- Inne: DirectX 11, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectSound (DirectX 9.0c lub nowszy)
- Oficjalna strona gry Monster Hunter: World
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Monster Hunter: World - poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany714315 Legend
No właśnie MHW raczej tez, skoro na konsolach optymalizacja im nie pykla.
To na pc raczej tez..
Bo grafiki Szalowej to tam nie ma
zanonimizowany1255967 Generał
Gra może być na stałe zablokowana w 30fps, jest to pierwszy monster hunter z portem na PC, robiony przez Japończyków wg których świat poza PS i Nintendo nie istnieje więc kto wie. Odblokowanie fps-ów mogło by zepsuć całkiem grę
domino310 Generał

KCD jest po prostu słaby od strony technicznej, więc jeśli MH będzie zoptymalizowany, to nie widzę powodu do niepokoju.
PanWaras Legend

Widziałem
I może przez to nie wypowiadaj się jako ekspert, skoro tylko widziałeś.
zanonimizowany1173954 Senator
Nie widzę. Po prostu brak pudełek to brak rynku wtórnego i wyższe ceny produktu (monopol cyfrowy) więc zainteresowanie wydawcy większe. Jeszcze denuvo średnio udolnie ale jednak i to się opłaca... Wydawcy. Więc bardziej się interesuja. Klient ma tylko kupować. Norma.
Gdyby podzespoły były tańsze i gdyby usunąć piractwo to PC byłby priorytetem dla wszystkich wydawców. Może nawet innowacyjne gry by zaczęły wychodzić. Na konsoli jest to niemożliwe a coś wnieść do gier może tylko nowa konsola ale to się dzieje raz na kilka lat... Dla branzy wieczność. Dlatego branza stoi w miejscu.