Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2012, 12:36

autor: Szymon Liebert

Monster Hunter 4 – pierwsze informacje o rozgrywce

Pojawiły się pierwsze informacje o grze Monster Hunter 4, która wyjdzie w Japonii w przyszłym roku. W czwartej odsłonie produkcji firmy Capcom zobaczymy sporo zmian w rozgrywce i kampanii solowej.

Co nowego w Monster Hunter 4? Obrazek z poprzedniej części Monster Hunter.

Poznaliśmy pierwsze informacje o rozgrywce z Monster Hunter 4, czyli nowej odsłony kooperacyjnej gry firmy Capcom na 3DS-a, która zostanie wydana w Japonii w 2013 roku. Czego mogą spodziewać się fani? Braku scen wodnych (tak charakterystycznych dla Monster Hunter 3), rozwinięcia motywu postaci niezależnych (Felynes), bardziej rozbudowanej fabuły, konieczności brania pod uwagę ukształtowania terenu, czy chociażby ruchomych obozowisk.

Pierwsze szczegóły rozgrywki podał serwis Andriasang.com, powołujący się na magazyn Famitsu. Dowiedzieliśmy się następujących rzeczy:

  1. Gra nie będzie zawierała segmentów wodnych.
  2. Pojawią się nowe aspekty wykorzystania postaci niezależnych Felynes. Na polowania ponownie zabierzemy dwóch pomagierów tego typu.
  3. W grze nie zabraknie niedostępnych wcześniej rodzajów broni. Autorzy tworzą też nowe projekty pancerzy.
  4. Fabuła gry ma zawierać największą liczbę postaci niezależnych w historii serii.
  5. Potwory będą brały pod uwagę ukształtowanie otoczenia w swoich działaniach. Wykorzystując różnicę terenu, będzie można wykonywać ataki z powietrza.
  6. Pojawi się pewna forma łapania się przeciwników – nie wiadomo jednak, na ile będzie ona rozbudowana.
  7. W grze będziemy mogli swobodnie manipulować kamerą.
  8. Zamiast z góry ustalonych obozowisk, znanych z poprzednich części Monster Hunter, zobaczymy obozowiska przemieszczające się na wzór karawany.
  9. W Monster Hunter 4 spotka się maksymalnie 4 graczy w rozgrywce lokalnej (o grze online nie wspomniano).
  10. Producentem tytułu jest Ryozo Tsujimoto, a reżyserem Kaname Fujioka – obaj pracowali nad poprzednimi częściami Monster Hunter.

Ryozo Tsujimoto, producent tytułu, ujawnił, że prace nad grą są prowadzone od dwóch lat. Mamy do czynienia z największym projektem w historii serii, który powstawał równolegle do Monster Hunter 3G. Słowem kluczem w przypadku „czwórki” jest „przygoda”. Autorzy chcą pokazać pełnoprawną historię solową i odświeżyć markę. Więcej szczegółów, w tym informacje o premierze na Zachodzie, poznamy zapewne w nadchodzących miesiącach.

  1. Oficjalna strona firmy Capcom