„Mogę grać do 6 rano”: dzięki Elonowi Muskowi i jego Neuralink, pierwszy użytkownik z chipem mózgowym spędza noce grając w Civilization 6

Nolan Arbaugh, pomimo paraliżu niemal całego ciała, odzyskuje sprawność w grach dzięki implantowi mózgowemu Neuralink. Nowa era interakcji z grami i komputerami może pomału się wyłaniać na horyzoncie przyszłości.

futurebeat.pl

Krystian Łukasik

„Mogę grać do 6 rano”: dzięki Elonowi Muskowi i jego Neuralink, pierwszy użytkownik z chipem mózgowym spędza noce grając w Civilization 6, źródło grafiki: Bret Kavanaugh | Unsplash.
„Mogę grać do 6 rano”: dzięki Elonowi Muskowi i jego Neuralink, pierwszy użytkownik z chipem mózgowym spędza noce grając w Civilization 6 Źródło: Bret Kavanaugh | Unsplash.

Dwa miesiące temu Elon Musk wspólnie z jego firmą Neuralink osiągnął imponujący sukces, implantując pierwszy chip mózgowy u człowieka. Nolan Arbaugh, 29-letni ochotnik, pomimo paraliżu niemal całego ciała, może coraz sprawniej sterować komputerem wyłącznie za pomocą myśli.

Nowe możliwości grania

Jedną z najbardziej fascynujących możliwości tej technologii jest granie w gry wideo. Nolan, mimo że nie jest jeszcze w pełni zaznajomiony z nowymi możliwościami jakie oferuje mu chip Elona, demonstruje swoje nowe umiejętności, grając w Civilization 6 przez całe noce, przeważnie do 6:00 rano. Jego średni czas grania podczas tych sesji wynosi aż 8 godzin. Nie używa on przy tym kontrolera, myszy, czy nawet klawiatury. Steruje grą wyłącznie za pomocą myśli patrząc na ekran i wybierając opcje siłą umysłu.

Nolan opisuje swoje wrażenia jako „niewiarygodne” i jest zachwycony możliwościami, jakie otwiera przed nim Neuralink.

Mogę teraz wrócić do gier planszowych, takich jak szachy i grać w Civilization 6 do 6 rano bez przerwy – mówi.

Udane testy Arbaugha stanowią ogromny krok naprzód dla Neuralinka i całej branży interfejsów mózgowo-komputerowych. Pokazują one nie tylko, że technologia ta może służyć do nawigacji po komputerze i wykonywania prostych zadań, takich jak nawigacja i uczestnictwo w mediach społecznościowych, ale również do bardziej złożonych czynności, jak granie w gry wideo.

Potencjalna konkurencja

Neuralink nie jest jedyną firmą na rynku, która próbuje rozwijać technologie czipowe. Valve, firma stojąca za platformą Steam, również pracuje nad własnym interfejsem mózgowo-komputerowym o nazwie OpenBCI. Jest to inicjatywa typu open-source, której celem jest stworzenie przystępnego cenowo i łatwego w użyciu interfejsu BCI. W przeciwieństwie do Neuralinku, który koncentruje się na zastosowaniach medycznych i komercyjnych, OpenBCI skupia się na umożliwieniu badaczom i hobbystom eksperymentowanie z technologią BCI.

Valve aktywnie wspiera OpenBCI, oferując finansowanie i zasoby. Firma wydała również własne zestawy narzędzi OpenBCI, które umożliwiają użytkownikom budowanie i konfigurowanie własnych urządzeń BCI.

Głównym celem firmy Gabe’a Newella, w dziedzinie BCI, jest stworzenie bardziej wciągających i immersyjnych gier wideo. Firma wierzy, że takie rozwiązanie może pozwolić graczom na sterowanie grą myślami i emocjami, co może prowadzić do zupełnie nowego poziomu interakcji.

Przyszłość implantów

Implanty mózgowe to wciąż raczkująca technologia, ale ich potencjał jest ogromny. Jak widać na przykładzie Nolana, mogą one zrewolucjonizować sposób, w jaki wchodzimy w interakcje z komputerami oraz grami. Przewidywane jest nawet, że w niedalekiej przyszłości, w miarę postępu technologicznego, takie rozwiązania mogą również aktywnie wpływać na nasz stan emocjonalny i percepcję.

Podobało się?

7

Krystian Łukasik

Autor: Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2024-05-01
17:43

Pawelandbajer Junior

O tak, nie mogę się doczekać, aż rozwiną tę technologię do takiego stanu, że klawiatura i mysz przejdą do lamusa. Kto nie będzie chciał to droga wolna, ale na pewno ustawię się w kolejcę do tego rozwiązania.
Przyszłość nareszcie nadchodzi!

Komentarz: Pawelandbajer
2024-04-27
20:37

sabaru Senator

Gdzieś już o tym czytałem. Jednakoż jaka osoba sprawana w życiu nie dałbym sobie wszczepić tego badziewia do głowy czy gdziekolwiek choć dla takich osób to zapewne zawsze jakieś udogodnienie.

Komentarz: sabaru
2024-04-27
20:24

Quer75 Junior

Ale wyczyn ja tez moge grać do 6 nawet do 8 rano...

Komentarz: Quer75
2024-04-26
15:29

QuantumNobinium Chorąży

😃

Super że osoby z niedowładem kończyn górnych będą mogły się troszkę oderwać od swojego losu. Jest to już technologia rodem z tematyki Sci-Fi!!!
Ale z drugiej strony takie sterowanie w grach online będzie etycznie mocno wątpliwe.
Jeżeli ktoś nabierze na tyle wprawy, że będzie mógł myślą sterować ruchem postaci w grze dużo bardziej sprawnie niż sterowanie za pomocą własnych rąk to da to przewagę takim graczom z chipem.
Tradycyjnie trzeba wyćwiczyć mięśnie i nabyć pamięć mięśniową.. No i one- te mięśnie też w trakcie gry ulegają zmęczeniu co pogarsza precyzję ich działania.
Jeśli myślą jednak będzie można dużo szybciej i sprawniej sterowaćw dłuższym przedziale czasu, No to nie wiem jak do końca takie sterowanie można traktować.
Z czasem gdy technologia dojżeje i zdrowi zapragną takiego udogodnienia.

Dla mnie to po prostu będzie już cheat. Dodać wspomaganiw A.I. ... i mamy niewykrywalne cheaty i boty do gier bo będzie to moglo i podczas snu działać. Praca na kilka etatów nawet jeśli A.I. zacznie byc ogranicza to oficjalnie na konto człowieka pójdzie.
Robią się ciekawe a zarazem dziwne i niebezpieczne czasy.

Komentarz: QuantumNobinium
2024-04-25
14:28

Boro89 Legionista

Wow

Komentarz: Boro89

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl