Osobom chcącym uprzyjemnić sobie oczekiwanie na premierę gry Wiedźmin 3: Dziki Gon polecamy wypróbowanie projektu Witcher Kings, czyli modyfikacji, która przenosi strategię Crusader Kings II: Mroczne Wieki w realia znane z cyklu powieściowego Andrzeja Sapkowskiego oraz serii RPG-ów studia CD Projekt RED.

Wydana dwa lata temu strategia Crusader Kings II: Mroczne Wieki okazała się dla studia Paradox Interactive wielkim sukcesem. Produkcja nie tylko otrzymała spory zestaw wyśmienitych recenzji i osiągnęła dobre wyniki sprzedaży, ale udało jej się także zgromadzić wokół siebie liczną oraz bardzo aktywną społeczność. Silnik gry stał się wyśmienitym fundamentem pod liczne modyfikacje przenoszące rozgrywkę w różnorodne fantastyczne realia. Wśród tego typu projektów polskich graczy powinien zainteresować zwłaszcza mod Witcher Kings. Robi on dokładnie to, co sugeruje jego tytuł, czyli pozwala bawić się w krainach fantasy znanych z cyklu Wiedźmin. Podmieniono praktycznie wszystkie elementy i choć modyfikacji wciąż jest jeszcze daleko do pełnej wersji, to i tak już teraz potrafi zapewnić masę dobrej zabawy.
Mod rozpoczyna się w tym samym okresie co Wiedźmin 2: Zabójcy Królów i przy jego tworzeniu oparto się zarówno na grach studia CD Projekt RED, jak i na książkach Andrzeja Sapkowskiego. Autorzy przygotowali zupełnie nową mapę i frakcje oraz odtworzyli liczne elementy fantastyczne znane z sagi, takie jak nieludzkie rasy, różnorodne potwory oraz systemy magiczne. Nie zabrakło także licznych wydarzeń historycznych oraz masy nowych elementów graficznych. Wszystko to już na obecnym etapie prac jest zaskakująco dopracowane i projekt potrafi wciągnąć na długie godziny.

Crusader Kings II: Mroczne Wieki w wyśmienity sposób zasymulowało średniowieczne realia i silnik gry okazał się na tyle elastyczny, że równie dobrze sprawdza się przy odtwarzaniu bardziej fantastycznych realiów. Mamy nadzieję, że projekt Witcher Kings będzie rozwijany przez długi czas i w przyszłości autorzy oddadzą także zmiany, jakie do tego uniwersum wprowadzi Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Osobom, które chcą wypróbować inne duże fantastyczne mody do gry Crusader Kings II: Mroczne Wieki polecamy zainteresowanie się zwłaszcza projektem A Game of Thrones, osadzonym w realiach krainy Westeros, będącej tłem powieściowego cyklu Pieśń Lodu i Ognia oraz serialu Gra o Tron. Inne godne uwagi modyfikacje tego typu to Elder Kings (świat z cyklu The Elder Scrolls) oraz Middle Earth Project (tolkienowskie Śródziemie).
Więcej:„To był zaszczyt”. CD Projekt Red o porażce Wiedźmina 4 w starciu z GTA 6 na The Game Awards 2025

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.