Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 sierpnia 2019, 12:39

autor: Paweł Woźniak

Minecraft najlepiej sprzedającą się grą w lipcu na PS4 w USA

Minecraft nie traci na popularności. W lipcu produkcja była najlepiej sprzedającą się grą na PlayStation 4 w USA, a od początku roku tylko raz wypadła poza pierwszą dziesiątkę.

Mimo swojego wieku Minecraft nie traci na popularności. - Minecraft najlepiej sprzedającą się grą w lipcu na PS4 w USA - wiadomość - 2019-08-14
Mimo swojego wieku Minecraft nie traci na popularności.

W 2014 roku Minecraft wraz z całym studiem Mojang został wykupiony przez Microsoft za ogromną sumę 2,5 miliarda dolarów i jak pokazują aktualne wyniki sprzedaży, koncernowi wyjątkowo się to opłaciło. Produkcja w ogóle nie traci na popularności i prawdopodobnie jest największym sukcesem w historii elektronicznej rozgrywki - sprzedała się już w 176 milionach egzemplarzy. Microsoft zdecydował się również na publikację gry na konkurencyjnych platformach, takich jak Nintendo Switch i PlayStation 4. Okazuje się, że ta decyzja przynosi za sobą same zyski.

Najlepiej sprzedającą się grą w lipcu na konsoli Sony w USA był właśnie Minecraft. Produkcja od początku roku 2019 tylko raz wypadła poza pierwszą dziesiątkę. W lutym, gdy pojawiły się takie tytuły jak Anthem oraz Far Cry: New Dawn, musiała zadowolić się niższym miejscem. Jest to wyjątkowe osiągnięcie, biorąc pod uwagę fakt, że to bezpośredni konkurent Sony, Microsoft, posiada i produkuje Minecrafta.

Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się gier na PS4 w USA w lipcu.
Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się gier na PS4 w USA w lipcu.

Jak widać, strategia polegająca na nie publikowaniu gier na platformach innych niż własne, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Taktyka zapoczątkowana przez Nintendo kilkadziesiąt lat temu, a później podpatrzona przez Sony, w przypadku produkcji Microsoftu nie przyniosłaby pożądanych efektów. Głównym zamierzeniem Minecrafta jest zabawa z przyjaciółmi, co przy wsparciu opcji cross play i wydaniu go na inne platformy, musiało zapewnić produkcji dużą popularność.