Mimo ogromnego sukcesu Factorio w inną znakomitą grę o budowaniu fabryk ciągle grają tłumy. Twórcy Satisfactory omówili plany na kolejne miesiące
Zarówno Factorio, jak i Satisfactory osiągają imponujące wyniki aktywności na Steamie. Co więcej, drugi z wymienionych tytułów na początku przyszłego roku poszerzony zostanie o nową zawartość.

Znakomite Factorio otrzymało w zeszłym tygodniu spory dodatek Space Age, który spotkał się z przytłaczająco pozytywnym przyjęciem ze strony graczy i zapewnił rekordowe wyniki aktywności. Tytuł zresztą jest na tyle dobry, że zagrywają się w niego głośne nazwiska, jak chociażby Elon Musk. To jednak nie jedyna gra o budowaniu fabryk, która cieszy się sporą popularnością. Mowa tu o Satisfactory, którego twórcy omówili niedawno plany na przyszłość.
Factorio i Satisfactory – wyniki aktywności
Jak można się było spodziewać, w pierwszy weekend po premierze dodatku Factorio ustanowiło nowy rekord jednocześnie grających osób, wynoszący imponujące 118 674. Z kolei w chwili pisania tego tekstu swoje fabryki nadzoruje aż 40 371 graczy.

Konkurencyjne Satisfactory również nie ma powodu do wstydu. Chociaż rekord ponad 186 tysięcy graczy ustanowiony został w zeszłym miesiącu, to w grze nadal bawi się wiele osób. W chwili pisania tego tekstu jest ich aż 23 253, a 24-godzinny peak to 76 119 graczy.

Przyszłość Satisfactory
W najnowszym filmie na kanale Coffee Stain Studios w serwisie YouTube, menedżer ds. społeczności Snutt Treptow przekazał parę informacji dotyczących przyszłości Satisfactory.
- Gra otrzyma w najbliższym czasie aktualizację 1.0.0.5 i będzie to ostatni update przed świątecznym wydarzeniem Ficsmas (które również zostanie odświeżone), skupiający się na różnych poprawkach. Szczegóły na temat jego zawartości znajdziecie w materiale.
- Większa aktualizacja o numerze 1.1 zaplanowana jest na początek przyszłego roku, a jedyną potwierdzoną na tę chwilę nowością są proste rury.
- Zespół rozważa opracowanie DLC, lecz przed tym chce się dowiedzieć od społeczności, jaka zawartość by ją interesowała.
- Produkcja zostanie wydana na konsolach w okolicach początku 2025 roku. Zanim jednak do tego dojdzie, gracze PC otrzymają możliwość grania na padach, aby przetestować nowe sterowanie.
Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu Satisfactory opuściło wczesny dostęp, w którym znajdowało się 8 lat, i otrzymało sporych rozmiarów aktualizację 1.0. Niedługo po tym twórcy dali powód do radości naszym rodzimym graczom za sprawą dodania polskiej wersji językowej.

Gracze
Steam
OpenCritic
- gry indie / niezależne
- patche i aktualizacje
- statystyki (gry)
- Coffee Stain Studios
- Wube Software
- PC
Komentarze czytelników
Daroslaw Pretorianin
Mam dokładnie to samo co napisał dobaczenko - tej grze brakuje możliwości budowy z widoku swobodnego. Bardzo dobrze robi to np. Once Human, gdzie budować można z perspektywy postaci, ale też można odblokować kamerę i ogarniać wszystko z lotu ptaka.
luckymike11 Konsul

Obie te gry są świetne i obie gry znajdą swoich odbiorców co widać po ilości grających. Ale jeśli rozmawiamy o popularności to mi bardziej podchodzi Factorio z wielu różnych względów i jako fanboy mogę powiedzieć, że chyba Factorio jest bardziej złożone oraz posiada więcej agrumentów w tym:
- Większy Obszar budowy
- Jednocześnie dwa produkty na pasie transmisyjnym
- Stakowanie produktów
- Waga produktów
- Psucie się organiczych produktów
Cała ta zabawa w Factorio jest teoretycznie lepsza bo większa ale nie dla każdego bo wielu fanów woli grę z pierwszej osoby i trójwymiarowy piękny świat a Factorio to gra 2D. Ale dla każdego co innego, rozbudowane Factorio jest bardziej złożone ale bliżej jej do strategii niż gry przestrzennej taka jak Satisfactory. Ja jednak wolę to co wolę :-)
PS.
Jeśli są tutaj osoby które wymasterowały obie gry to dajcie znać czy Factorio jest faktycznie bardziej rozbudowane bo może się mylę :-) Pozdrawiam
Silvver Legionista

od ea na epicu się wiele zmieniło, doszły nowe tryby budowania (np. prostych taśmociągach), blureprinty, ulepszyli snapowanie (np. merger/splitter dużo łatwiej trafić w środek wyjścia/wejścia maszyny), możesz zawiesić sam hologram i np go obejść i lekko przesuwać żeby był w odpowiednim miejscu, hoverpack gdzie stabilnie unosisz się i możesz budować. W 1.1 ma być jeszcze tryb prostego budowania rur. A i generalna zasada to budowa na fundamentach.
Głównie dzięki blureprintom i prostych taśmociągach buduje się już bardzo przyjemnie.
mdradekk Konsul
Odnośnie dwóch pierwszych komentarzy - przecież w późniejszych etapach jest do dyspozycji jetpack i hover pack dające całkiem nową perspektywę. Nie wspomnę o zwykłym fly mode dostępnym od początku kosztem achievementów...
Gra jest kompletna. Mimo zbliżania się do 1000h odkąd kupiłem gdzieś w okolicach update 3, ciągle odkrywam jakiś nowy ficzer. Cudo.
Sandro_de_Vega Centurion
Ale od początku gry macie przyciąganie do grida świata. Przyciąganie do gridów sąsiadujących budowli. Zatrzymanie hologramu budowy z możliwością precyzyjnego przesunięcia go.
Na pierwszym tierze technologii odblokowujecie fundamenty, które same stają się gridem, ale też siatką, którą się można kierować.
Odblokowuje się też wieże obserwacyjną. Która jest tania to zbudowania gdziekolwiek. I daje ci 20m elewacji.
Na 2 tierze jest SINK. Który generuje kupony, za które można kupić możlwość budowania drabiny. I wtedy sobie stawiasz praktycznie nielimitowanie wysoki punkt obserwacyjny gdziekolwiek zechcesz.
Tak więc nie. Perspektywa w tej grze nigdy nie była problemem. Wręcz przeciwnie. To jest atut. Dzięki, któremu można docenić szczegółowość i skalę.
Do tego teren jest faktycznie zróżnicowany. Nie będziesz budował w taki sam sposób na plainsach jak na wzgórzach, lub w jaskiniach. Bo nie będziesz miał miejsca. Więc musisz kombinować wertykalnie. I ciasno. Nawet jak masz miejsce to musisz kombinować jak głupi czasem bo wejście są z jednej strony, a wyjścia z drugiej. Jeśli dobrze pamiętam w factorio można po prostu wrzucać ramieniem itemy z dowolnej pozycji.
-Jednocześnie dwa produkty na pasie... co? To jest mało czy zaskakujące? Nie bardzo wiem co ten argument ma w ogóle znaczyć. W SF możesz mieć wszystkie produkty na jednym pasie i wciąż to może mieć sens. Mało wydajny, ale jednak.
-Stackowanie produktów? Nawet nie wiem o co ci chodzi. W której grze produkty się nie stackują?
-Waga produktów, i psucie się ogarnicznych produktów. Dla mnie to jest irytująca upierdliwość, na którą założę się, że są mody w warsztacie by to usunąć. Waga służy tylko spowalnianiu progresu. A psucie się produktów zmusza cię do aktywnego zarządzania tym elementem. Czyli 2 upierdliwości.
Jedyna faktyczna różnica pomiędzy factorio, a satisfactory jest taka, że w factorio można przegrać. Przeżycie w factorio jest wyzwaniem. W satisfactory wyzwaniem jest perfekcjonizm. Bo nawet najgorzej zbudowana, kompletnie nie wydajna fabryka może ukończyć grę jeśli zostawisz ją włączoną wystarczająco długo.