Po 8 latach produkcji znakomita gra o budowaniu fabryk zadebiutowała w wersji 1.0. Premiera Satisfactory przyniosła duże nowości
Dzisiaj przebojowe Satisfactory dostało aktualizację 1.0 i tym samym po ponad pięciu latach opuściło wreszcie wczesny dostęp.

Aktualizacja (10 września, godz. 19:24)
Premiera wersji 1.0 gry Satisfactory okazała się wielkim sukcesem. Dość powiedzieć, że dotychczasowy rekord aktywności na Steamie (34 238 jednoczesnych graczy) został już pobity niemal trzykrotnie – obecnie w dziele Coffee Stain Studios bawi się bowiem 90 423 osób, a liczba ta cały czas rośnie. Ponadto tylko dziś produkcja otrzymała 705 pozytywnych recenzji (oraz 34 negatywne).
Oryginalna wiadomość (10 września, godz. 9:54)
Za kilka godzin dobiegnie końca trwający ponad pięć lat wczesny dostęp Satisfactory, czyli popularnej produkcji łączącej elementy pierwszoosobowej symulacji ze strategicznymi mechanizmami w stylu Factorio. Przed debiutem w Early Access autorzy pracowali przez trzy lata nad tym projektem, więc w sumie wyprodukowanie go zajęło im 8 długich lat. Dzisiaj przekonamy się, czy wersja 1.0 spełni oczekiwania graczy.
- Gra (dostępna na Steamie oraz w Epic Games Store) kosztuje 184,99 zł (niestety, jest to druga najwyższa cena na Steamie, biorąc pod uwagę regionalizację).
- Wydanie 1.0 zadebiutuje o godzinie 14:00 (twórcy zorganizują z tej okazji specjalny stream).
- Cena wersji Early Access została podwyższona kilka tygodni temu i wraz z premierą wydania 1.0 nie ulegnie zmianie.
- Produkcja oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Warto dodać, że okres wczesnego dostępu Satisfactory kończy z blisko 97% pozytywnych ocen na Steam i „peakiem” graczy na poziomie 34 238 osób (co miało miejsce w listopadzie 2021 roku – via SteamDB).
Co nowego w wersji 1.0?
Aktualizacja 1.0 przyniesie wiele nowości i ulepszeń.
- Dodana zostanie piąta, ostatnia faza rozgrywki. Gracze otrzymają w ramach tego dostęp do dodatkowego, dziewiątego poziomu technologii, koncentrującego się na technologii kwantowej.
- Osiągnięcie wymagań do ukończenia czwartej fazy stanie się znacznie łatwiejsze. Wcześniej autorzy ustanowili niedorzecznie wysokie progi, po to aby gracze w praktyce nie mogli ukończyć tego etapu we wczesnym dostępie, ponieważ nie mieli jeszcze gotowej piątej fazy (pełniącej rolę endgame’u).
- Wraz z premierą wersji 1.0 do gry trafią wreszcie Osiągnięcia.
- Ulepszony zostanie system korzystania z alternatywnych receptur craftingowych, tak aby ułatwić przeskakiwanie między zawierającymi je dyskami twardymi. Jeśli żadna z receptur nie przypadnie Nam do gustu, będziemy mogli przetasować jednokrotnie dysk, uzyskując nowe. Jednak oznaczać to będzie utratę tych pierwszych, bez możliwości ich odzyskania.
- Gra zyska wreszcie fabułę. Nie przybierze ona postaci tradycyjnej kampanii ze scenkami przerywnikowymi, ale wraz z rozwojem technologicznym odblokowywane mają być kolejne fragmenty opowieści. Trzeba będzie jednak aktywować je samodzielnie, bo autorzy zdają sobie sprawę, że wielu graczy chce jedynie budować, a nie zawracać sobie głowy historią.
Wersja 1.0 zaoferuje również inne nowości, które gracze odkryją sami w momencie premiery pełnej wersji.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- premiera (gry)
- Coffee Stain Studios
- Steam Early Access / wczesny dostęp
- PC
Komentarze czytelników
sky0045 Pretorianin
Po 1.0 trzeba koniecznie zacząć od nowa bo mają mnóstwo receptur zmienić i stara fabryka nie będzie kompatybilna
Kupiłem za niecałe 30zł, parę lat temu jak na epicu były jeszcze kupony
iydem Centurion

"Jednak oznaczać to będzie utratę tych pierwszych, bez możliwości ich odzyskania."
No nie do końca ktoś chyba zna tu temat :) Po prostu jak zrobisz ponowne losowanie to ci wypadną inne i będziesz z tych nowych wybierać. Co nie znaczy że coś stracisz, w grze jest mnóstwo dysków i z kolejnych nadal będą wypadać wszystkie nieodblokowane.
Btw. w early access był bug który pozwalał na nieskończoną liczbę "kulnięć", szczerze mówiąc byłem przekonany że tak ma być :p Teraz będzie trudniej.
A i jeszcze jedno. 5pm CEST to chyba po prostu nasza 17:00 a nie 14 co nie?
radas_b Senator
Wcześniej autorzy ustanowili niedorzecznie wysokie progi, po to aby gracze w praktyce nie mogli ukończyć tego etapu we wczesnym dostępie, ponieważ nie mieli jeszcze gotowej piątej fazy (pełniącej rolę endgame’u).
No faktycznie były tak "niedorzeczne" że przez dwa lata i 400 godzin grania udało mi 5 razy te progi osiągnąć i jestem w połowie do szóstego...
zanonimizowany1381965 Konsul