Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii

Dzięki CV jednego z deweloperów ze studia Rockstar Games dowiedzieliśmy się trochę na temat ulepszeń, jakie wprowadzono do silnika RAGE z myślą o Grand Theft Auto VI.

Adrian Werner

Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii, źródło grafiki: Rockstar Games.
Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii Źródło: Rockstar Games.

Profile, które deweloperzy zakładają i prowadzą w serwisie LinkedIn, często są doskonałym źródłem informacji o nadchodzących projektach. Najnowszym tego przykładem jest GTA 6.

Fani dokopali się do profilu Ryana Woodsa. Pracuje on w studiu Rockstar Games od 2020 roku jako główny programista silnika RAGE, czyli autorskiej technologii zespołu, na której najnowszej wersji powstaje Grand Theft Auto VI.

  1. Na profilu w LinkedIn Woods opisuje, że zajmował się unowocześnieniem tego silnika. Objęło to optymalizację, dodanie obsługi ray tracingu oraz, co najciekawsze, proceduralnej generacji obiektów i lokacji.
  2. Sądząc po poprzednich grach Rockstar Games, raczej nie chodzi tutaj o generowanie całych map. Z tego opisu wynika raczej, że silnik GTA 6 będzie w stanie na bieżąco generować część potrzebnych elementów, co powinno zwiększyć dynamikę wirtualnego świata, jak również zadbać o to, aby różne obiekty się nie powtarzały – bez konieczności ręcznego opracowywania każdego modelu.
Źródło fot. LinkedIn. - Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii - wiadomość - 2024-11-26
Źródło fot. LinkedIn.

Grand Theft Auto VI zmierza na konsole PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X. Premiera ma nastąpić jesienią 2025 roku. Praktycznie pewne jest, że gra zawita również na PC, ale dojdzie do tego (znacznie) później.

  1. GTA VI – oficjalna strona gry
Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 19 listopada 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2700
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Indiana Jones i Wielki Krąg to spora gra. Gracze obejrzą prawie 4 godziny cutscenek

Następny
Indiana Jones i Wielki Krąg to spora gra. Gracze obejrzą prawie 4 godziny cutscenek

Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer

Poprzedni
Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl