Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 listopada 2020, 15:19

Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S

Microsoft reklamował Xboxa Series X jako najpotężniejszą konsolę na świecie, okazuje się natomiast, że obecnie nie spełnia tej obietnicy. Testy wydajnościowe w niektórych grach wypadają gorzej niż w przypadku PlayStation 5. Gigant z Redmond potwierdza taki stan rzeczy i zaznacza, że zaczęto już pracę nad poprawą działania wybranych tytułów.

Od początku miesiąca serwis Digital Foundry przeprowadza serię testów (o których więcej tutaj) w celu porównania wydajności w grach pomiędzy konsolami Xbox Series X i S a PlayStation 5. W poszczególnych tytułach, takich jak Assassin’s Creed Valhalla, Devil May Cry 5: Special Edition czy DiRT 5, konsola Sony radzi sobie lepiej. W oświadczeniu dla serwisu The Verge Microsoft potwierdził wyniki testów i obiecał, że problemy z gorszą wydajnością zostaną rozwiązane, gdy tylko deweloperzy zapoznają się w pełni z możliwościami konsol Xbox Series X i S:

Jesteśmy świadomi problemów z wydajnością w kilku tytułach na Xbox Series X i S oraz aktywnie pracujemy wraz z naszymi partnerami w celu ich zidentyfikowania i rozwiązania, aby zapewnić optymalne wrażenia. Jako że nasi partnerzy dopiero teraz odkrywają, na co stać next-genowe konsole, oczekujemy od nich drobnych poprawek błędów, gdy tylko nauczą się, jak w pełni wykorzystać naszą nową platformę. Będziemy chętnie kontynuować współpracę z deweloperami w celu zbadania możliwości Xbox Series X i S.

Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S - ilustracja #1

Konkurencja wystartowała szybciej niż Xbox Series X i S

Czym jednak Microsoft tłumaczy przewagę konsoli PlayStation 5 nad Xbox Series X i S? Przyczyną, na jaką wskazują twórcy Xboxa, są zestawy deweloperskie, które zostały przez nich udostępnione znacznie później niż w przypadku Sony. To pozwoliło producentom gier na bardziej kompleksowe zapoznanie się z PlayStation 5 i tym samym na lepszą optymalizację konkretnych tytułów na tę platformę. Tymczasem trwają już prace nad poprawą wydajności w grach na konsolę Microsoftu, a do pełnego zaleczenia ran Xbox Series X i S trzeba będzie poczekać od kilku miesięcy do nawet roku.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej