Miał być pogromca Dead Space'a, wyszedł klops - kapitan opuszcza tonący statek

Po porażce The Callisto Protocol odpowiedzialne za grę studio Striking Distance opuścił jego szef, Glen Schofield.

Adrian Werner

Miał być pogromca Dead Space'a, wyszedł klops - kapitan opuszcza tonący statek, źródło grafiki: Krafton.
Miał być pogromca Dead Space'a, wyszedł klops - kapitan opuszcza tonący statek Źródło: Krafton.

Gra The Callisto Protocol nie okazała się takim sukcesem, jakiego oczekiwano, więc w odpowiedzialnym za nią studiu Striking Distance doszło do sporych zmian.

  1. Zespół opuścił jego szef i założyciel Glen Schofield, który jest również współtwórcą marki Dead Space. Wraz z nim odeszła dwójka innych pracowników – dyrektor operacyjny Stacey Hirata i dyrektor finansowy Johnny Hsu.
  2. Nowym liderem studia został Steve Papoutsis, odpowiedzialny dotąd za planowanie przyszłości firmy i zarządzanie rozwojem nowych produktów.
  3. Firma Krafton, będąca właścicielem Striking Distance, skomentowała sprawę, oznajmiając, że odejścia były dobrowolne, a sam Schofield „zdecydował się szukać nowych szans na rozwój swojej kariery”.
  4. Schofield stwierdził jednocześnie, że studio jest w dobrych rękach.
  5. Co ciekawe, swego czasu twórcy widzieli w The Callisto Protocol grę-usługę i obiecywali cztery lata wsparcia.
  6. Przypomnijmy, że The Callisto Protocol ukazało się w grudniu ubiegłego roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Gra okazała się rozczarowaniem pod względem kasowym. Projekt był bardzo drogi – budżet wyniósł aż 162 mln dolarów, a sprzedaż okazała się niższa, niż zakładano. W rezultacie w ubiegłym miesiącu doszło do zwolnień w Striking Distance, w wyniku których z pracą pożegnało się 32 deweloperów z 144-osobowej załogi.

The Callisto Protocol nie pomógł fakt, że zapowiadana jako duchowy spadkobierca Dead Space produkcja ukazała się raptem kilka tygodni przed znacznie cieplej przyjętym remakiem pierwszego Dead Space. W zestawieniu z tym przebojem trapione licznymi problemami technicznymi dzieło Striking Distance nie miało większych szans.

Warto na koniec wspomnieć, że ostatnimi czasu odbiór The Callisto Protocol trochę się poprawił, przynajmniej na PC. O ile licząc wszystkie recenzje na Steamie tylko 62% jest pozytywnych, tak spośród tych z ostatnich 30 dni jest to już 72%.

  1. Recenzja Callisto Protocol – gra, w której bawi... bałem się świetnie!
  2. The Callisto Protocol – poradnik do gry
  3. Oficjalna strona gry
The Callisto Protocol

The Callisto Protocol

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 2 grudnia 2022

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.2

Gracze

6.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Przed premierą Cyberpunk 2077 2.0 CD Projekt ma dla Was kolejną dobrą radę [Aktualizacja: godzina premiery patcha 2.0]

Następny
Przed premierą Cyberpunk 2077 2.0 CD Projekt ma dla Was kolejną dobrą radę [Aktualizacja: godzina premiery patcha 2.0]

Piękny soulslike Enotria: The Last Song prezentuje wdzięki na zwiastunie technologicznym

Poprzedni
Piękny soulslike Enotria: The Last Song prezentuje wdzięki na zwiastunie technologicznym

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl