Sprzedaż Callisto Protocol zawodzi analityków, acz oczekiwania są wygórowane
W grudniu zeszłego roku na rynku zadebiutowało The Callisto Protocol. Niestety długo wyczekiwany horror usiany był różnego rodzaju problemami technicznymi. To najprawdopodobniej wpłynęło na niższą, niż pierwotnie zakładano, sprzedaż gry.

Debiut szumnie zapowiadanego The Callisto Protocol daleki był od oczekiwań twórców, w dużej mierze przez ogromne problemy z optymalizacją, których produkcja od Striking Distance Studios doświadczała na pecetach zaraz po premierze. Co prawda finalnie deweloperowi udało się uporać z większością kłopotów, ale niestety niesmak wśród graczy pozostał. To też w głównym stopniu odbiło się na niższych, aniżeli pierwotnie zakładano, wynikach sprzedaży tytułu.
Jak informuje portal MK-Odyssey, który przeanalizował raporty firm inwestycyjnych, koszty poniesione przez Krafton na rzecz stworzenia The Callisto Protocol wyniosły około 162 miliony dolarów. Jest to łączna kwota, jaką przedsiębiorstwo wypłaciło studiu Striking Distance na przestrzeni trzech lat.
Biorąc pod uwagę spory budżet gry, inwestorzy liczyli na jego równie okazałą popularność. Według analityków z Samsung Securities pierwotne oczekiwania zakładały, że The Callisto Protocol osiągnie już próg 5 mln sprzedanych egzemplarzy. Jednakże rzeczywistość brutalnie zweryfikowała te – nie ukrywajmy – przesadzone oczekiwania. Według estymacji horror od Striking Distance znalazł do tej pory „jedynie” 2 mln właścicieli. Trudno zatem będzie dobić do upragnionego celu.
Te jakże optymistyczne szacunki nie przeszły w sieci bez echa. Użytkownicy Reddita odnieśli owe wygórowane oczekiwania do równie optymistycznych szacunków dotyczących sprzedaży Dead Space 3 z 2013 roku. Jak zdążyliśmy się wówczas przekonać, tytuł EA Motive także nie osiągnął planowanych wyników – co doprowadziło do zamrożenia tej serii na prawie dekadę (zmieni to premiera remake’u pierwszej części zaplanowana na 27 stycznia 2023 r.).
- The Callisto Protocol – oficjalna strona gry
- The Callisto Protocol – poradnik do gry
- The Callisto Protocol – recenzja gry

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
rocketfuel Konsul

mnie osobiscie sie bardzo podobala :-)
ogralem raz na pc i dwa razy na ps5 i wpadla platynka, do ktorej sie nie zmuszalem ani sekundy :-)
DS niestety to to nie jest ale fabula calkiem fajna, troche dretwy system walki i kamera czasem dostawala fiola... ale na takich gier - sf horror w kosmosie, jak na lekarstwo.
plolak Generał
Jak podobno brak usprawnień dostosowanych do obecnych czasów nierówny poziom trudności A więc w jednych miejscach ok w innych za trudno no to sorry memory ale takie rzeczy się nie sprzedają dobrze w dzisiejszych czasach.
Adi-C Pretorianin
Macie błont w niósie. 2mln to nie jest "sprzedaż do dziś", to jest zrewidowana teraz, oczekiwana sprzedaż. Wydawca liczył na 5mln "skumulowanej sprzedaży", teraz analitycy liczą na tylko 2, konkretnie jedna z agencji liczy na 2, druga pierwotnie przewidywała 4mln, zrewidowała to teraz na 2.1mln do końca 2023.
Jest też mowa o tym że więcej info o sprzedaży jest spodziewane w przyszłym miesiącu.
Great_Ca3imir Konsul

Ojej, czyli Denuvo nie pomogło! Znowu.
Przecież gra nie sprzedała się na wszystkim a nie tylko na pc. Gdyby twórcy nie mieli korzyści z denuvo to by nie wydawali dodatkowych pieniędzy by to wprowadzić.