Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2021, 10:16

Mass Effect 5 może działać na Unreal Engine 5

Mass Effect 5 może wykorzystać silnik Unreal Engine 5. Jedna z ofert pracy zamieszczona przez firmę Electronic Arts mocno na to wskazuje.

W SKRÓCIE:
  1. Mass Effect 5 może działać na Unreal Engine 5.
  2. Serwis GamesBeat donosi, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji o wykorzystaniu silnika Frostbite (lub rezygnacji z niego).

Mass Effect 5 może wykorzystywać Unreal Engine 5. Na taki trop naprowadza nas serwis GamesBeat, który zauważył, że jedna z ofert pracy zamieszczonych przez firmę Electronic Arts wspomina o tym silniku.

W ogłoszeniu o stanowisku reżysera technicznego marki w studiu BioWare jednym z wymagań jest znajomość silnika Unreal Engine 4 lub jego nowszej wersji. Jak udało się ustalić redaktorowi portalu GamesBeat po rozmowie z anonimowymi pracownikami zespołu deweloperskiego, nie podjęto jeszcze decyzji o wykorzystaniu ponownie silnika Frostbite (na którym działa Mass Effect: Andromeda) i istnieje spora szansa, że Mass Effect 5 powstanie na Unreal Engine 5.

Tutaj warto przypomnieć, że oryginalna trylogia działa właśnie na silniku autorstwa Epic Games. Później jednak firma Electronic Arts zmieniła podejście i nakazała wszystkim wewnętrznym studiom korzystać z autorskiego rozwiązania zespołu DICE – Frostbite. To przyniosło spore problemy każdej grze poza serią Battlefield. Problemów z produkcją Dragon Age: Inkwizycji i końcową jakością Mass Effecta: Andromedy chyba nie trzeba nikomu przypominać.

Wygląda więc na to, że po latach niepowodzeń EA wyciągnęło wnioski i Star Wars Jedi: Fallen Order nie było jednorazowym strzałem (tytuł działa na Unreal Engine 4). Na potwierdzenie (lub ewentualne dementi) będziemy musieli jednak poczekać. Według plotek Mass Effect 5 trafić ma do sprzedaży w okolicach 2025 roku.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Mass Effect

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej