Dragon Age: The Veilguard nie okazało się wielkim hitem dla studia BioWare. Opierając się na informacjach od deweloperów, dziennikarz Jason Schreier opisał przyczyny porażki produkcji.
Od debiutu gry Dragon Age: The Veilguard minęło prawie osiem miesięcy – choć ów tytuł przyciągnął tuż po premierze sporą grupę graczy, to nie poradził sobie w dłuższej perspektywie. Produkcja ostatecznie nie spełniła oczekiwań Electronic Arts i została uznana za porażkę.
Branżowy dziennikarz Jason Schreier w świeżym raporcie dla serwisu Bloomberg przedstawił zakulisowe przyczyny owego niepowodzenia. Uznany redaktor rozmawiał z ponad 20 deweloperami, którzy pracowali nad The Veilguard. Ujawnili oni największe ich zdaniem błędy popełnione przez studio BioWare.
W rezultacie studio BioWare straciło wiele pieniędzy na produkcji, samo sprawiło sobie wiele problemów, a także musiało mierzyć się ze zwolnieniami. Jak podaje Schreier, twórcy Dragon Age’a mają odpowiadać za około 5% rocznych przychodów w Electronic Arts. Czy zatem gigant może zdecydować się sprzedać tę firmę? Przypomnijmy, że aktualnie trwają prace nad Mass Effect 5, które może okazać się ostatnią deską ratunku dla słynącego z hitowych gier studia BioWare.
Dragon Age: The Veilguard
Data wydania: 31 października 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.