Strategia ekonomiczna Mashinky dostanie wkrótce długo oczekiwaną aktualizację. To kolejny krok na drodze do oficjalnej premiery tej ciepło przyjętej produkcji.
Zgodnie z zapowiedzią, do gry Mashinky trafiła duża aktualizacja Airplanes & Airports. Pełną listę zmian i nowości znajdziecie w tym miejscu. Natomiast poniżej możecie obejrzeć gameplay trailer, prezentujący najważniejsze nowinki. Dobre wrażenie, jak na grę strategiczną, robią wnętrza samolotów.
Lotniska i samoloty wkrótce trafią do Mashinky, niezależnej strategii ekonomicznej będącej duchowym spadkobiercą starych gier firmy MicroProse (przede wszystkim Transport Tycoon). Jan Zeleny – pracujący nad grą w pojedynkę – zdradził, że aktualizacja dodająca transport lotniczy trafi do gry 10 października (via Twitter). Uwzględni ona co najmniej 17 samolotów oraz niezbędną infrastrukturę i elementy interfejsu gry.
O uaktualnieniu pisaliśmy jeszcze w kwietniu, prawie dwa miesiące przed rozpoczęciem wewnętrznych testów nowej zawartości. Tę zresztą od 1 października można już sprawdzić zawczasu w ramach otwartej bety na Steamie. Dostęp do niej można zyskać poprzez „Właściwości” (widoczne po kliknięciu na grę w kolekcji Steama prawym przyciskiem myszy) i zakładkę „Beta” (opcja „Experimental branch”).
Gra Mashinky pozostaje we wczesnym dostępie od 2017 roku i pierwotnie miała ukazać się w pełnej wersji w 2022 roku. Prace mocno się jednak wydłużyły i obecnie gra nie ma daty premiery – co raczej nie dziwi biorąc pod uwagę, że to jednoosobowy projekt. Niemniej deweloper powoli, ale stale rozwija swój tytuł, który uwzględnia już wszystkie podstawowe mechaniki oraz większość zawartości (vide: oficjalna „mapa drogowa” Mashinky).
Steam
5

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).