Mapa śmierci Baldur's Gate 3 - w tych miejscach postacie padają jak muchy
Przedstawiciele studia Larian opublikowali nowy wpis, w którym dość luźno podsumowują pierwszy tydzień od premiery w ramach wczesnego dostępu gry Baldur's Gate III. Znalazła się w nim między innymi mapa pokazująca miejsca, w których najczęściej dochodziło do śmierci postaci.
- Przedstawiciele studia Larian opublikowali nowy komunikat z okazji tygodnia od premiery Baldur's Gate III we wczesnym dostępie, w którym między innymi wyrażają radość z sukcesu tytułu.
- Można w nim także znaleźć ciekawą mapę obrazującą, w których miejscach w świecie gry najczęściej dochodziło do śmierci postaci.
- Na koniec poznaliśmy zawartość pierwszego dużego patcha, który wkrótce otrzyma gra.
Minął tydzień, odkąd Baldur's Gate III zadebiutowało w ramach wczesnego dostępu na PC. Ta kolejna odsłona kultowego cyklu RPG-ów opartych o system Dungeons and Dragons spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy i już teraz okazała się sporym sukcesem komercyjnym, co niewątpliwie bardzo cieszy odpowiedzialną za nią ekipę ze studia Larian. Swoją radość jej przedstawiciele wyrazili w najnowszym, utrzymanym w dość luźnym tonie komunikacie, który pojawił się między innymi na oficjalnej stronie Baldur's Gate III.
Na samym jego wstępie możemy przeczytać żartobliwą informację, iż debiut tytułu tak bardzo przerósł oczekiwania, że aż doprowadził do kilku mało fortunnych zdarzeń – od kłopotów z serwerami Steam, poprzez zalanie piwnicy studia Larian w Gandawie, aż po awarię prądu w Quebec, gdzie znajduje się jeden z oddziałów belgijskiej ekipy. Wszystko jednak zakończyło się szczęśliwie, co zostało uczczone ciastem.

Wyrazy radości to jednak nie wszystko, co znalazło się w najnowszym komunikacie studia Larian. Z okazji tygodnia od premiery Baldur's Gate III we wczesnym dostępie belgijska ekipa przygotowała także interesującą mapę prezentującą miejsca obfitujące w najwięcej śmierci postaci. Oto ona:
Po spojrzeniu na powyższą mapę, twórców zaciekawił między innymi fakt, że sporo śmierci nastąpiło w obozie drużyny graczy oraz miejscu, gdzie po raz pierwszy spotyka się czarodzieja Gale'a. Interesujące jest także to, że postać ta zginęła już 333 757 razy. Wskaźnik jej śmiertelności jest cztery razy wyższy niż w przypadku dowolnego NPC obecnego w grze.
Z innych liczb, które twórcy uznali za warte przytoczenia - Sowoniedźwiadek zabił 5 717 graczy, którzy próbowali go oswoić. Natomiast nakrycie na spółkowaniu Gurkkotha i Buthir zakończyło się śmiercią dokładnie 4000 nieuważnych poszukiwaczy przygód.
Co jeszcze ciekawe, w Baldur's Gate III istnieje jeden towarzysz, który ginął częściej niż bohaterowie graczy. Jest nim półelfia kleryczka Posępne Serce.

Rzecz jasna to jedynie część danych na temat rozgrywek, które gromadzi ekipa ze studia Larian. Co istotne, nie robi ona tego wyłącznie po to, by móc podzielić się później różnymi ciekawostkami. Głównym celem tego typu działań jest analiza sytuacji. Powyższa mapa pozwala na przykład na ocenę, czy aby w pewnych rejonach liczba śmierci nie jest za wysoka. Jeśli tak jest, można później wprowadzić odpowiednie poprawki. Są one także opracowywane na podstawie bezpośrednich uwag graczy.
Na zakończenie swojego komunikatu przedstawiciele studia Larian podzielili się planami na najbliższą przyszłość. Otóż po trzech małych łatkach Baldur's Gate III doczeka się wkrótce pierwszej większej aktualizacji. W dużym skrócie ma ona doszlifować pewne elementy obecne we wczesnym dostępie, wyeliminować szereg błędów oraz poprawić stabilność. Dodatkowe szczegóły znajdziecie w tym miejscu.
Pełna wersja Baldur's Gate III powinna ukazać się w przyszłym roku, najprawdopodobniej wyłącznie na PC. Będzie ona posiadała, podobnie zresztą jak wczesny dostęp, polską wersję językową.
- Oficjalna strona gry Baldur’s Gate III
- Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG
- Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
- Baldur’s Gate 3 - kompendium wiedzy
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- ciekawostki growe
- patche i aktualizacje
- Larian Studios
- gry RPG
- Baldur's Gate (marka)
- PC
Komentarze czytelników
arianrod Generał
Ja umarłem zaraz po skończeniu prologu. Z nudów, gdy okazało się, że muszę znowu biegać po pustawej plaży jakimś bezosobowym ciołkiem, który niby jest moim bohaterem i zbierać tam kolejnych bezosobowych ciołków, którzy niby mają tworzyć moją drużynę.
Ale jak ktoś lubi gry o bezosobowych ciołkach, to pewnie będzie zachwycony :)
zanonimizowany1299868 Senator
czy aby w pewnych rejonach liczba śmierci nie jest za wysoka. Jeśli tak jest, można później wprowadzić odpowiednie poprawki.
Niech to nie poprawią. Tak powinno być. W świecie RPG śmierć jest wszędzie, jeśli nie będziesz ostrożny, ani mądry. Niektórzy nie będą litościwi. Takie są życie poszukiwacze przygód.
Sorkvild19 Konsul
Fajna mapka, choć dość oczywiste gdzie kto będzie ginąć jak widać wyraźnie, że najwięcej żółtych jest przy pułapkach i dużych zbiorowiskach wrogów (te szkielety w ruinach i pułapka z sarkofagiem zwłaszcza), chociaż trochę mnie dziwi co tak tylu ludzi zginęło tam na dole w walce z tymi mózgami. Zupełnie mnie nie dziwi, że Posępna tak łatwo ginie, jak na kleryka, który ma tarcze i czary ochronne to straszna z niej ofiara. Już nawet łotrzyk rzadziej mi ginął
Ojboli Generał
Najbardziej doskwiera brak możliwości zaznaczania na mapie i balans. Mam prawie wszystko zrobione tylko jeszcze Podmrok mi został .W twierdzy goblinów zabiłem wszystkich bossów ale na dziedzincu , te z lv 1 zadawały zdecydowanie za dużo obrażeń :)miałem problemy mimo pomocy 3 ogrów :)
Flyby Legend
Prawdą jest że gdziekolwiek doszło do walki z czarownikiem Gale w drużynie - przeciwnicy w pierwszym rzędzie strzelali i rzucali się na niego. Za dużo punktów traciłem na przywracanie go do stanu używalności. A jak zdarzyło mi się przeczytać co jest potrzebne w razie jego śmierci na polu walki, to odesłałem go do obozu i posiedzi tam sobie do lepszych czasów. Choć nie jest wykluczone że i w obozie też go ktoś w końcu zlikwiduje ostatecznie ;)
