W sierpniu amerykański rynek gier zdominowała najnowsza odsłona cyklu Madden NFL. Natomiast spośród konsol największym wzięciem cieszyło się PlayStation 4.

Organizacja analityczna NPD podsumowała wyniki amerykańskiego rynku gier za sierpień tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 548 milionów dolarów przychodu, co stanowi spadek o 2% w porównaniu z ósmym miesiącem ubiegłego oku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane przez analityków liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży. Dane organizacji nie biorą bowiem pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej oraz mikropłatności.
Sprzedaż nowych egzemplarzy gier zmalała o 10%, do 207,9 mln dolarów. Warto jednak przypomnieć, że w zeszłym roku w sierpniu premierę miały takie przeboje, jak konsolowe edycje Diablo III oraz odświeżona wersja The Last of Us na PlayStation 4. Natomiast tym razem zabrakło nowych pozycji o podobnym potencjale.
Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:
# | Gra: | Platformy: |
1. | Madden NFL 16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
2. | Minecraft | X360, PS3, XONE, PS4 |
3. | Gears Of War Ultimate Edition | XONE |
4. | Grand Theft Auto V | PS4, XONE, X360, PS3, PC |
5. | LEGO: Jurassic World | X360, 3DS, NWU, PS3, XONE, PS4, PSV |
6. | Rare Replay | XONE |
7. | Until Dawn | PS4 |
8. | Call Of Duty: Black Ops Combo Pack | X360, PS3 |
9. | Batman: Arkham Knight | PS4, XONE |
10. | Call of Duty: Advanced Warfare | PS4, XONE, X360, PS3, PC |
Sprzedaż samych konsol wygenerowała 190,5 mln dolarów przychodu, czyli o 2% mniej niż 195,3 mln wypracowane w sierpniu zeszłego roku.
Największym wzięciem po raz kolejny cieszyło się PlayStation 4. Konkurencja też ma jednak powody do zadowolenia. Sprzedaż Xboksa One wzrosła o 26% w porównaniu z sierpniem 2014 r., a 3DS w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku znalazło o 30% więcej nabywców niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Więcej:AMD z rekordowym wynikiem finansowym. AI i gaming przodują w przychodach
Gracze
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.