Studio CI Games poinformowało, że 30% wszystkich sprzedanych egzemplarzy Lords of the Fallen rozeszło się w ramach dystrybucji elektronicznej.

Studio CI Games podzieliło się przemyśleniami na temat wyników sprzedaży Lords of the Fallen. Okazuje się, że aż 30% egzemplarzy zostało sprzedanych za pośrednictwem dystrybucji elektronicznej. W przypadku tytułów strice-pecetowych nie byłoby to wielkim zaskoczeniem, ale gra ukazała się także na Xboksie One oraz PlayStation 4 i do tej pory na rynku konsolowym niepodzielnie rządziły wydania pudełkowe. Twórcy są oczywiście bardzo zadowoleni z takiego obrotu spraw, gdyż otrzymują znacznie większą część ceny wydania cyfrowego.
Ponadto autorzy przyznają, że w dniu premiery jakość techniczna produkcji, zwłaszcza na PC, pozostawiała sporo do życzenia. Nieocenione przy wyłapywaniu i usuwaniu błędów okazało się forum Steam, gdzie gracze donosili o problemach z Lords of the Fallen. To znacząco ułatwiło CI Games pracę i umożliwiło szybsze wypuszczanie aktualizacji.
CI Games przyznało, że udział dystrybucji elektronicznej w ogólnej sprzedaży był znacznie większy niż w przypadku zeszłorocznego Sniper: Ghost Warrior 2, choć nie podano dokładnych procentów. Pokazuje to jednak, w jakim kierunku zmierza cały rynek. W przypadku pecetów sytuacja w sklepach amerykańskich stała się tak zła, że komputerowa edycja Lords of the Fallen w ogóle nie ukazała się tam w wydaniu pudełkowym.
Przypomnijmy, że Lords of the Fallen ukazało się pod koniec października tego roku i w ciągu pierwszego tygodnia sprzedano ponad 200 tysięcy egzemplarzy. Nie znamy najnowszych wyników gry, ale wiemy, że okazała się ona dla CI Games zyskownym przedsięwzięciem i twórcy już rozpoczęli prace nad kontynuacją. Ponadto studio ma w planach przeniesienie marki na urządzenia mobilne, choć na razie nie wiadomo czy chodzi tu o konwersję, czy też odrębną produkcję od podstaw opracowaną z myślą o smartfonach i tabletach.
Warto na koniec dodać, że trzy dni temu studio potwierdziło, że trwają prace nad Sniper: Ghost Warrior 3. Produkcję gry powierzono jednak zewnętrzemy 60-osobowemu zespołowi, na czele którego stoją Steve Hart oraz Paul Robinson. Ten pierwszy odpowiadał wcześniej za opracowanie Sniper Elite V2, a drugi to współtwórca takich tytułów jak Killzone 2, Full Spectrum Warrior, Comanche czy Armored Fist.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.