Marc Laidlaw, który pracował przy scenariuszach gier z serii Half-Life, nie ma ochoty pracować nad trzecią odsłoną cyklu. Uważa, że marka potrzebuje świeżych pomysłów, a te zapewnią jej nowy twórcy.
Ostatnio coraz częściej pojawiają się plotki, że studio Valve pracuje wreszcie nad Half-Life 3. Jeśli taki projekt faktycznie powstaje, to wiemy już, że w pracach nad nim nie uczestniczy Marc Laidlaw, czyli jeden ze scenarzystów pierwszych dwóch odsłon cyklu (jak również HL2: Episode One oraz Episode Two).
Takie stanowisko scenarzysty nie dziwi. Zamierzał on wcześniej zakończyć swoją przygodę z Half-Life na Episode Three. Ten projekt nigdy się nie ukazał, ale wiemy, co było w planach, gdyż po opuszczeniu Valve Laidlaw opublikował opowiadanie Epistle Three. Zmieniono w nim nazwy miejsc oraz imiona postaci, ale oczywistym było, że to podsumowanie tego, co miało się wydarzyć w Episode Three.
Te plany nie zostaną już zrealizowane, bo HL: Alyx wprowadziło elementy, które zmieniły kanon, ale oryginalna wizja na kontynuację cyklu jest teraz odtwarzana przez fanów w darmowym Project Borealis, którego demo zadebiutowało w ubiegłym roku.
Nie znaczy to, że Marc Laidlaw nie chciałby spróbować sił przy innych markach.
Warto dodać, że wywiad przeprowadzono z okazji premiery w serwisie Netflix czwartego sezonu LOVE DEATH + ROBOTS. Jeden z odcinków stanowi bowiem adaptację opowiadania 400 Boys, które Marc Laidlaw opublikował w 1983 roku.
Więcej:Koniec skrzynek w CS2? Nowy ruch Valve sugeruje cichą rewolucję w ekonomii gry

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.