Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 grudnia 2009, 12:45

autor: Piotr Doroń

Left 4 Dead 2 z obsługą modów

Firma Valve opublikowała na Steamie zestawy narzędzi do strzelaniny Left 4 Dead 2 – tzw. Add-On Support oraz Authoring Tools. Pierwsza, ważąca 350 MB aktualizacja, uzupełnia grę o wsparcie dla różnego rodzaju dodatków stworzonych przez graczy, druga natomiast skierowana jest bezpośrednio do modderów zajmujących się tworzeniem nowych map.

Firma Valve opublikowała na Steamie zestawy narzędzi do strzelaniny Left 4 Dead 2 – tzw. Add-On Support oraz Authoring Tools. Pierwsza, ważąca 350 MB aktualizacja, uzupełnia grę o wsparcie dla różnego rodzaju dodatków stworzonych przez graczy, druga natomiast skierowana jest bezpośrednio do modderów zajmujących się tworzeniem nowych map.

Left 4 Dead 2 z obsługą modów - ilustracja #1

Dzięki Add-On Support gracz jest w stanie uruchomić w ramach Left 4 Dead 2 każdą nową mapę lub kampanię, w tym te, które powstały docelowo z myślą o pierwszej odsłonie serii. Valve będzie na bieżąco aktualizować tę opcję – jest to ważne, szczególnie z uwagi na fakt, że gracze wykryli już całkiem sporo błędów (związanych głównie ze źle wyświetlanymi teksturami i modelami). Całość działa na podobnej zasadzie, co w przypadku „jedynki”.

Z kolei głównym zadaniem Authoring Tools jest ułatwienie procesu tworzenia nowych map – w tym celu wśród 20 MB aktualizacji zawarto pomocne aplikacje i przykładowe pliki.

Dokładny opis Add-On Support i Authoring Tools znajdziecie na oficjalnym blogu Left 4 Dead. Jednocześnie przypominamy, że wiosną przyszłego roku właściciele gry otrzymają szansę rozbudowania jej o pierwsze, oficjalne rozszerzenie noszące tytuł The Passing. Interesujące jest to, że rola głównych bohaterów przypadnie w nim Billowi, Francisowi, Louisowi oraz Zoey, czyli protagonistom z pierwszego Left 4 Dead.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej