Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lipca 2020, 12:56

autor: Adrian Werner

Last of Us 2 początkowo miało mieć otwarty świat

Neil Druckmann ze studia Naughty Dog zdradził, że na wczesnych etapach produkcji gra The Last of Us: Part 2 mocno różniła się od finalnego produktu. Wśród wprowadzonych zmian znalazło się m.in. porzucenie otwartej struktury świata.

Last of Us 2 początkowo miało być o wiele większe - ilustracja #1
Pierwotny zamysł twórców mocno odbiegał od tego, co ostatecznie trafiło w ręce graczy.

The Last of Us: Part II miało długi cykl deweloperski, więc nie dziwi, że w trakcie produkcji wiele pomysłów zostało porzuconych lub zmienionych. Dyrektor kreatywny projektu, Neil Druckmann, zdradził część z nich w programie IGN Podcast Beyond! Okazuje się, że początkowo kampania Last of Us 2 miała oferować serię otwartych światów.

UWAGA SPOILERY!!!

Dalsza część wiadomości pełna jest informacji dotyczących kluczowych wydarzeń z fabuły The Last of Us: Part 2. Jeśli przeszkadzają Wam spoilery, to radzimy zakończyć lekturę w tym miejscu.

Ze słów Druckmanna wyłania się obraz gry mocno odmiennej od tego, co ostatecznie trafiło w ręce graczy. Kampanię mieliśmy rozpocząć kierując Abby. Po uratowaniu przez Joela i Tommy’ego spędziłaby ona trochę czasu w Jackson, które byłoby pierwszym hubem z otwartym światem. Początkowo tożsamość bohaterki byłaby tajemnicą i ujawniona zostałaby dopiero po jakimś czasie, po wykonaniu serii głównych misji. W Abby miały obudzić się wątpliwości co do jej planów, ale ostatecznie zabiłaby ona Joela.

Po tym wydarzeniu gracze przejęliby kontrolę nad Ellie, która szukając zemsty udałaby się do Seattle. To miasto miało być drugim hubem z otwartym światem, a zadaniem gracza byłoby odnalezienie i zabicie wszystkich osób zamieszanych w śmierć Joela.

Podstawowe wątki fabuły pozostały więc takie same, ale dużym zmianom uległa struktura kampanii. Autorzy porzucili otwarte światy i postawili na bardziej liniową rozgrywkę, przypominającą inne gry Naughty Dog.

Jak tłumaczy Neil Druckmann, otwarte światy nie pasowały do historii, którą chciał opowiedzieć. W decyzji o zmianie struktury kampanii pomogło dołączenie do zespołu scenarzystki Halley Gross, dzięki której wyklarowały się główne pomysły fabularne The Last of Us: Part II. Jednym z owoców tego było również przesunięcie śmierci Joela do wcześniejszych fragmentów opowieści.

The Last of Us 2 zadebiutowało 19 czerwca tego roku i dostępne jest wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Produkcja została ciepło przyjęta przez prasę branżową. Według serwisu Metacritic gra posiada średnią ocen na poziomie 94%. Projekt jeszcze bardziej zachwycił naszego redaktora, który wystawił mu notę 10/10. Natomiast opinie samych graczy są podzielone.

  1. Recenzja The Last of Us 2 – gry, która podpali świat
  2. Oficjalna strona internetowa studia Naughty Dog
  3. Oficjalna strona internetowa gry The Last of Us: Part II
  4. Wszystko o The Last of Us: Part 2

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej