Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lipca 2020, 13:27

autor: Paweł Woźniak

Manor Lords - zapowiedź polskiej strategii zachwyciła graczy

Kilka dni temu polski twórca gier - Slavic Magic - udostępnił zwiastun autorskiej strategii z elementami city buildera, który szybko podbił serca wielu graczy. Produkcja zachwyciła przede wszystkim oprawą graficzną i świeżym podejściem do gatunku.

Manor Lords - zapowiedź polskiej strategii zachwyciła graczy - ilustracja #1
Zwiastun polskiej strategii podbił serca wielu graczy.
W SKRÓCIE:
  • kilka dni temu ukazał się zwiastun średniowiecznej strategii czasu rzeczywistego – Manor Lords – której twórcą jest Polak;
  • trailer szybko spodobał się graczom gustującym w tego typu produkcjach;
  • w Manor Lords rozgrywka zostanie podzielona na dwa segmenty: rozbudowę miast i bitwy w czasie rzeczywistym;
  • gra ma zadebiutować tej jesieni we wczesnym dostępie na platformie Steam.

Kilka dni temu została zapowiedziana nowa strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach średniowiecza – Manor Lords – w której zaimplementowano również elementy city buildera. Za projektem w całości stoi polski twórca, kryjący się pod pseudonimem Slavic Magic. Udostępnił on w sieci zwiastun swojej gry, który został bardzo ciepło przyjęty przez wielu graczy (wątek na Reddicie polubiło już ponad 6 tys. użytkowników, a spora część z nich przyznała, że od teraz wyczekuje premiery produkcji). Trailer w serwisie YouTube obejrzało już ponad 100 tys. osób, więc można śmiało powiedzieć, że autor gry ma powody do zadowolenia. Tytuł ten ukaże się jesienią tego roku na komputerach osobistych (we wczesnym dostępie) i można go już teraz dodać do listy życzeń na platformie Steam.

Twórca produkcji pracuje nad nią samodzielnie od trzech lat i wszystko wskazuje na to, że ma spore ambicje dotyczące tego tytułu. Gra powstaje na silniku Unreal Engine, a polski deweloper zadbał m.in. o realistyczne zachowanie jednostek podczas bitwy (z pomocą tzw. motion capture), wysoką jakość grafiki (przy tym korzystał z fotogrametrii), a także fizykę i destrukcję otoczenia (tutaj z pomocą przychodzą możliwości silnika Unreal Engine).

W Manor Lords gracze będą mogli oddawać się dwóm głównym czynnościom – budowaniu miast i osad oraz toczeniu ogromnych bitew w czasie rzeczywistym. W pierwszym przypadku nacisk został położony na swobodę rozbudowy (nie ma typowych dla tego gatunku „kratek”), gdzie dla kierunku rozwoju miast największe znaczenie ma rzeźba terenu i szlaki handlowe. Natomiast bitwy mają być bardzo realistyczne, a na ich przebieg wpływ będą miały takie rzeczy jak pogoda, morale czy zmęczenie wojska. Odpowiednio dobrana strategia pozwoli nawet na pokonanie liczniejszej armii. W pełnej wersji gry dostępne będą dodatkowo m.in. jednostki kawalerii, maszyny oblężnicze i proch strzelniczy.