Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2013, 12:27

autor: Adrian Werner

Kreskówkowa gra akcji Closers Online doczeka się wersji anglojęzycznej

Mamy dobre wieści dla fanów stylistyki anime. Firma Naddic Games ogłosiła, że sieciowa gra akcji Closers Online doczeka się wersji anglojęzycznej. Z tej okazji wypuszczono też świeży zwiastun i ujawniono sporo nowych konkretów odnoście projektu.

Closers Online postawi na mocno kreskówkowy styl graficzny. - Kreskówkowa gra akcji Closers Online doczeka się wersji anglojęzycznej - wiadomość - 2013-01-20
Closers Online postawi na mocno kreskówkowy styl graficzny.

Pod koniec zeszłego roku koreańskie studio Naddic Games, założone przez twórców Elsword Online, ujawniło sieciową grę akcji Closers Online. Projekt wzbudził zainteresowanie zwłaszcza atrakcyjną kreskówkową oprawą graficzną, która udanie imituje styl japońskiego anime. Teraz dowiedzieliśmy się, że produkcja doczeka się wersji anglojęzycznej.

  1. Closers Online – strona oficjalna

Akcja toczyć się będzie w niedalekiej przyszłości, po tym jak na Ziemi pojawiły się portale, przez które zaczęły przechodzić agresywne obce istoty z innych wymiarów. Początkowo ludzkość była bezbronna, gdyż konwencjonalne bronie okazały się nieskuteczne w starciu z przybyszami. Po pewnym czasie okazało się jednak, że pojawienie się portali obudziło w garstce ludzi nadnaturalne moce psychokinetyczne. Te umożliwiły im walkę z najeźdźcami oraz zamykanie bram między-wymiarowych (stąd przydomek Closers). Ostatecznie nasza cywilizacja wygrała wojnę z obcymi i rozpoczęła odbudowę zniszczonych miast. W momencie rozpoczęcia akcji gry na Ziemi zaczynają otwierać się nowe portale, przez które przechodzą istoty znacznie potężniejsze niż cokolwiek, z czym ludzkość musiała się zmierzyć wcześniej. Gracze wcielą się w licealistów mieszkających w Seulu, którzy należą do lokalnego oddziału Closerów. Ich zadaniem będzie oczywiście odparcie drugiej inwazji.

Pod względem mechanizmów rozgrywki Closers Online przypominać ma chodzone bijatyki. Gracze otrzymają spory zestaw standardowych ataków, jak również pasek z umiejętnościami specjalnymi. W dniu premiery do wyboru będą cztery postacie i do każdej z nich przypisana zostanie oddzielna klasa. Nastolatek imieniem Sesha to tzw. Striker. Na jego wyposażeniu znajdzie się długi miecz, a podczas starć skoncentruje się on na walce w zwarciu i aktywacji mocy wywołujących eksplozje. Dziewczyna Yi Suiel-bi to przedstawicielka klasy Caster. Słabość fizyczną i małą odporność na obrażenia nadrabiać będzie bogatym zestawem ataków dystansowych opartych na nadnaturalnych mocach. Drugą przedstawicielką płci pięknej będzie Seo Yuri, która w walce używać będzie lekką katanę i pistolet. Ostatnim grywalnym bohaterem ma być mężczyzna znany jako J. Ze wszystkich postaci będzie on najbardziej doświadczonym wojownikiem oraz jedynym dorosłym w drużynie. Nie wykorzysta żadnego uzbrojenia i zamiast tego postawi jedynie na moce psychokinetyczne oraz siłę własnym pięści.

Gra zadebiutuje z kilkudziesięcioma mapami PvE zlokalizowanymi głównie w różnych rejonach Seulu. Wszystkie lokacje zostaną oparte na ich prawdziwych odpowiednikach, choć zostaną również odpowiednio zmodyfikowane, aby odzwierciedlały wizję przyszłości autorów. Planowane są również tryby PvP, takie jak walka klanów i oblężenia oraz kooperacyjny survival. Closers Online wykorzystuje technikę cellshadingu, aby odtworzyć styl graficzny znany z japońskich kreskówek. Autorzy opracowali własny silnik graficzny nazwany NKX. Co ciekawe, całość zaprojektowana została z myślą o działaniu w 80 klatkach na sekundę, co ma zapewnić odpowiednią dynamikę akcji.

Closers Online powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. W tym roku odbędą się zakrojone na szeroką skalę beta testy, a premiera planowana jest na początek 2014 r.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej