Koniec Spicy Horse Studios

American McGee poinformował na Facebooku o zamknięciu chińskiego studia Spicy Horse. Tym samym dziesięcioletnia historia szanghajskiego zespołu została oficjalnie zakończona.

Jakub Błażewicz

O tym, że studio Spicy Horse – twórcy gier sygnowanych nazwiskiem Americana McGee, takich jak niezbyt udany Grim czy znacznie lepsze Alice: Madness Returns – nie jest w najlepszej kondycji, wiedzieliśmy już od dawna. W 2013 roku anulowano zbiórkę na Kickstarterze na OZombie, a w następnym poinformowano o kiepskim wyniku finansowym Akaneiro: Demon Hunters. Od tamtego czasu nie słyszeliśmy nic nowego o chińskim oddziale zespole, nie dziwi więc ostatnie oświadczenie McGee, który na Facebooku poinformował o zamknięciu studia. Oryginalna wiadomość jest już niedostępna, ale dzięki serwisowi Blue Games wiemy, że McGee dołączył oficjalne oświadczenie o zakończeniu działalności Spicy Horse. Wyjaśnił też, że w ostatnim czasie zespół składał się z zaledwie sześciu osób, podczas gdy w przeszłości studio zatrudniało ponad 85 pracowników.

Po dziesięciu latach szanghajskie studio kończy swoją działalność. - Koniec Spicy Horse Studios - wiadomość - 2016-07-25
Po dziesięciu latach szanghajskie studio kończy swoją działalność.

Bynajmniej nie oznacza to końca twórczości McGee, który zapowiedział dalsze wydawanie produkcji pod szyldem Spicy Horse, fundowanych za pośrednictwem Patreonu. W planach jest też Pirate Jam – tzw. game jam, czyli spotkanie twórców gier, które ma odbyć się na wyspach na Morzu Andamańskim i potrwa 14 dni. Na razie nie podano dat rozpoczęcia.

Koniec Spicy Horse Studios - ilustracja #2

American McGee to amerykański twórca gier, znany z dość makabrycznej estetyki swoich dzieł. Karierę rozpoczął w 1994 roku jako pracownik dobrze znanego graczom studia id Software, uczestnicząc w pracach nad klasykami w stylu Quake’a oraz drugiego Dooma. Jednak największą sławę przyniosło mu American McGee’s Alice – kultowa mieszanka platformówki, horroru i przygodowej gry akcji z 2000 roku, przedstawiająca krwawą i mroczną wizję Krainy Czarów.

Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

South Park: The Fractured But Whole - zmiany w systemie walki na nowym materiale wideo

Następny
South Park: The Fractured But Whole - zmiany w systemie walki na nowym materiale wideo

Sean Murray zaprzecza wykorzystaniu Superformuły w No Man's Sky

Poprzedni
Sean Murray zaprzecza wykorzystaniu Superformuły w No Man's Sky

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl