Alice: Madness Returns to kontynuacja gry akcji TPP z 2000 roku. Pierwsza odsłona została stworzona przez nieistniejącą już firmę Rogue Entertainment (znaną z takich produkcji jak Strife i Quake II: Ground Zero). Za drugą część przygód Alicji odpowiada studio Spicy Horse, założone przez twórcę gier Americana McGee. Deweloper opracował między innymi dzieło American McGee’s Grimm.
Gra jest swoistą reinterpretacją prozy Lewisa Carolla, znanego z serii książek o młodej dziewczynie, która przemierza dziwny, fantastyczny świat pełen antropomorficznych stworzeń. W wersji stworzonej przez Americana McGee przygody Alicji ukazane zostały jednak w krzywym, mrocznym zwierciadle. Gra zachwyca niezwykłą oprawą audiowizualną i powalającym projektem lokacji.
Alicja, po dziesięciu latach walki ze schizofrenią katatoniczną wywołaną tragiczną śmiercią rodziców, otrzymuje szansę powrotu do normalnego życia. Wyjazd do Londynu nie przynosi jednak oczekiwanej ulgi, ponieważ brak racjonalnego wyjaśnienia tragicznego odejścia rodziców Alicji nie pozwala jej spać spokojnie. Wydaje się, że najlepszym sposobem na rozwiązanie tej sprawy jest skorzystanie z usług psychiatry, potrafiącego wprowadzić człowiek w stan hipnozy. Wizyta u jednego z nich kończy się jednak powrotem do Krainy Czarów, która pod nieobecność Alicji uległa znacznej degradacji.
Alice: Madness Returns to trzecioosobowa gra akcji, w której czas spędza się na eksploracji kolejnych lokacji, a także walce z różnego rodzaju przeciwnikami. Do dyspozycji Alicji oddanych zostało wiele rodzajów broni, z nożem kuchennym i śmiercionośnymi kartami na czele. W wyprawie towarzyszą jej postacie znane z historii o Krainie Czarów. Zabawę dzieli się pomiędzy pokonywanie etapów typowo platformowych oraz fragmentów, w których gracz skupia się stricte na walce. W grze nie zabrakło również prostych zagadek logicznych, obecnych w części pierwszej (np. próba odnalezienia przejścia pośród niezliczonej liczby drzwi). Powróciły także znane doskonale krainy – zamek Królowej Kier, Dolina Łez, czy też Forteca Drzwi.
Ponadto Alicja niemal w każdej chwili może przerwać swą niezwykłą podróż i powrócić do rzeczywistości – konkretnie do gabinetu psychiatrycznego, mieszczącego się w XIX-wiecznym Londynie. Decydując się na taki krok otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i odzyskania utraconych sił witalnych. Gabinet psychiatryczny służy tu także za swego rodzaju lobby, z którego Alicja wyrusza każdorazowo w kolejną wyprawę po Krainie Czarów. Co ciekawe, wybór lokacji zależy tylko od gracza – główny wątek gry ma bowiem nieliniowy przebieg.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
American McGee po ponad dziesięciu latach wraca do Krainy Czarów. My sprawdzamy, na ile czarujące są nowe przygody Alicji Liddell.
Aktualizacja: 9 sierpnia 2011
Opis przejścia do gry Alice: Madness Returns zawiera kompletną solucję głównego trybu fabularnego wraz z filmami obrazującymi najtrudniejsze momenty. Ponadto zaznaczone w nim zostały dodatkowe przedmioty oraz wrogowie.
4 lipca 2021
Są w grach takie momenty, do których ciężko wracać. I to bynajmniej nie dlatego, że są kiepskie. Groza, szok, niemożliwa do podjęcia decyzja – to wszystko sprawia, że niektóre sceny mrożą krew w żyłach. Za to je kochamy. I nienawidzimy jednocześnie.
10 lutego 2017
Pierwszym artykułem ledwie otarliśmy się o ten temat, więc do niego wracamy. Przed Wami kolejne zestawienie gier, o których krytycy nie mają zbyt wysokiego mniemania, a mimo to gracze bardzo dobrze je oceniają.
11 kwietnia 2011
Alicja powraca z nowym szaleństwem. Co tym razem czeka nas w Krainie Czarów przefiltrowanej przez wyobraźnię Americana McGee?
American McGee docenia działania fanów, ale nie wraca do tworzenia gier. Niemniej „biblia” Alice Asylum jest gotowa na ewentualne posunięcia firmy Electronic Arts.
gry
Jakub Błażewicz
1 lipca 2024 13:20
Anulowane Alice Asylum nigdy nie powstanie. Przynajmniej nie z udziałem Americana McGee, ale twórca dał o zrozumienia, że firma Electronic Arts nie jest zainteresowania dalszym rozwojem serii.
gry
Jakub Błażewicz
24 października 2023 10:09
EA nie wyraziło zgody na opracowanie nowej odsłony serii Alice. Jej twórca, American McGee, ogłosił, że nie będzie już więcej próbował i kończy zarówno z tym cyklem, jak i całą branżą gier.
gry
Adrian Werner
8 kwietnia 2023 08:15
W oficjalnym sklepie EA trwa obecnie promocja, w ramach której za niecałe 6 zł zakupicie kultową grę Alice: Madness Returns.
gry
Agnieszka Adamus
3 kwietnia 2023 18:24
Do usług PC i Xbox Game Pass już wkrótce zostaną dodane nowe gry, w tym Total War: Warhammer III oraz Alice: Madness Returns. Warto przypomnieć, że są to ostatnie dni na wypróbowanie pierwszej części Titanfalla.
gry
Michał Zegar
15 lutego 2022 18:10
Fani American McGee's Alice mają na co czekać. Oprócz Alice: Asylum powstaje serial, który przeniesie wydarzenia z poprzednich odsłon serii na mały ekran.
filmy i seriale
Jakub Błażewicz
31 stycznia 2022 20:37
American McGee nadal pracuje nad Alice: Asylum, czyli trzecią częścią swojej wersji Alicji w Krainie Czarów. Twórca udostępnił już wstępny scenariusz gry.
gry
Jakub Błażewicz
23 sierpnia 2021 16:06
Znany twórca American McGee pracuje nad projektami graficznymi oraz scenariuszem do Alice: Asylum – trzeciej części kultowej serii American McGee’s Alice, inspirowanej prozą Lewisa Carolla. Deweloper zachęca fanów do okazywania wsparcia.
gry
Bartosz Świątek
30 stycznia 2019 10:59
Dziś piszemy o 10 milionach dolarów grzywny, jaką Nintendo ma zapłacić za naruszenie patentów firmy iLife, oraz o przygotowaniach Americana McGee do zaproponowania projektu Alice: Asylum firmie Electronic Arts. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
4 września 2017 11:56
American McGee poinformował, że kickstarterowa kampania gry w świecie Oz dobiegła końca. Akcja została wstrzymana przed jej zakończeniem na rzecz filmu w świecie Alice. Twórca serii tym samym poświęcił jeden projekt, by dać szansę innemu.
gry
Bartosz Woldański
15 lipca 2013 16:54
Popularne pliki do pobrania do gry Alice: Madness Returns.
trainer Alice: Madness Returns - +15 Trainer - 4 lipca 2011
mod Alice: Madness Returns - Alice HDR ReShade v.1.0 - 28 listopada 2020
trainer Alice: Madness Returns - Unlocker - 4 lipca 2011
mod Alice: Madness Returns - Spolszczenie (Polish language mod) - 10 października 2022
mod Alice: Madness Returns - New Game+ Save - 28 stycznia 2022
mod Alice: Madness Returns - UltraWide And 60FPS Fix v.1.0 - 6 stycznia 2024
mod Alice: Madness Returns - Full 2K Texture Pack v.1 - 11 lutego 2025
Wymagania sprzętowe gry Alice: Madness Returns:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 1.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepszy), 8,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Lista małych dodatków do gry Alice: Madness Returns:
DLC Weapons of Madness and Dressses Pack 14 czerwca 2011
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1647 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 23079 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2011.06.24
American McGee po ponad dziesięciu latach wraca do Krainy Czarów. My sprawdzamy, na ile czarujące są nowe przygody Alicji Liddell.
Harry M
Ekspert
2024.12.09
17h na 100% Wybitny tytuł, jedna z najlepszych gier w jakie grałem Niepowtarzalny klimat - genialne, zróżnicowane lokacje z bardzo dobrym level designem. Świetna muzyka, genialne projekty postaci i przeciwników, bardzo ładne stroje Alicji Bardzo ładna grafika - w 4K wygląda świetnie Wybitna fabuła - świetna kontynuacja jedynki, mniej edgy i mroku, ale więcej "walki z umysłem i jego demonami". Świetny twist z odkryciem antagonisty Bardzo fajna walka, szkoda że mniej broni, ale przyjemne Lepsze etapy platformowe, ale nie idealne Świetne animacje Coś takiego zdarza się raz na wiele lat. CUDO!
MarcinB323
Ekspert
2022.12.09
9-12-2022. Bardzo dobry tytuł zarówno jako kontynuacja przygód Alicji jak i samodzielny. Rasową platformowe z licznymi znajdźkami i sekretami. Walka stanowi istotny element gry i często trzeba się inaczej nastawiać na odmienne strategię walki. Fajne światy każdy inny. Fajne zmiany gry na platformowe 2d czy turlanie głowy. Mało bossów w większości to zwykli późniejsi przeciwnicy.
mastarops
Ekspert
2022.11.11
Bardzo przeciętna, klimat ok, postacie coś tam seplenią pod nosem, ale nie ma to większego znaczenia - fabuła nie porywa. Slasher z tego słaby, platformowa też, na dodatek dość często wywalało mi do pulpitu, co w połączeniu z cofanie praktycznie do początku poziomu sprawiło, ze sobie odpuściłem.
Seba01
Ekspert
2022.07.04
Świetna kontynuacja klasyka z 2000 roku. Dalej posiada ten sam mroczny klimat, jest krwiście, ponuro i tak powinno być. Niezły system walki, który jest prosty w praktyce, za to oponenci mają swoje własne słabe punkty, by osiągnąć zwycięstwo. Największą rolę odgrywały zagadki logiczne, jak i te platformowe. Fabularnie jest miodnie, postacie świetnie narysowane do tegoż klimatu, czego chcieć więcej? Muzyka też robiła robotę, graficznie jest w porządku, po dziś dzień dalej cieszy oko, gorzej przy mikroperspektywie, a tak to czekam na kolejną część, godny polecenia tytuł!
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2023.01.29
SULIK
Ekspert
2022.03.12
ereboss
Ekspert
2018.07.15
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (23 079)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
marcing805 Legend
Techniczne wersja na Steama jest albo bardzo słaba albo ja mam coś zrąbane ze sprzętem. Wyrzucanie do pulpitu, zawieszanie się przy loadingach. Prawie jak te odnowione BioShocki. Ale pomijając kwestie techniczne, to całkiem spoko gra jest. Miałem kiedyś ją na X360 ale nie chciało mi się w to grać w 30 klatkach ale teraz na PC, to co innego. Mocno pokręcony, wręcz schizofreniczny klimat, artystycznie też pierwsza liga, nawet po tylu latach. Ale widać, że to gierka z 2011 rok, bo niektóre mechaniki, jak walka i eksploracja poziomów( często gra zamyka za nami drzwi, robi zapis i nie możemy się cofnąć i połazić za znajdźkami) są mocno ograniczone. Zaczynam rozumieć fanów tej serii, bo chyba nie znajdę takiej drugiej Alicji w branży. Bohaterka jest ślicznie animowana i ma bardzo wyróżniający się wygląd na tle innych bohaterek z gier. Sama gra to bardziej platformówka z walką niż gra akcji z sekwencjami platformówki. Ale do Mario to jej daleko.
mastarops Generał
Bardzo przeciętna, klimat ok, postacie coś tam seplenią pod nosem, ale nie ma to większego znaczenia - fabuła nie porywa. Slasher z tego słaby, platformowa też, na dodatek dość często wywalało mi do pulpitu, co w połączeniu z cofanie praktycznie do początku poziomu sprawiło, ze sobie odpuściłem.
Inquerion Generał
7.5/10
Dobra psychodeliczna przygodówka z elementami horroru i satyry. Mroczna wersja słynnej XIX wiecznej bajki Alicja z Krainy Czarów.
McGee miał ciekawy pomysł jak nawiązać do (nie potwierdzonej do dzisiaj, ale podejrzewanej) romantycznej relacji pomiędzy autorem oryginalnej XIX w. Alicji w Krainie Czarów, a historycznej Alice Liddell, na podstawie której powstała książkowa Alicja. Creepy...
Fabułę odkrywamy w pewnym stopniu poprzez znajdźki, co nie każdemu może się spodobać (podobnie jak i psychodeliczny klimat).
Nie polecam grać w to gdy jest się zmęczonym; aby zrozumieć o co naprawdę chodziło autorowi, zrozumieć cierpienie i psychikę Alicji i nie widzieć tylko na pierwszy rzut oka prostej nawalanki, należy się skupić i analizować dość zagadkowe dialogi. Nie ma tu więc wszystkiego podanego na tacy. Jak ktoś grał w Senuę i zrozumiał fabułę, to wie o co chodzi.
Gameplayowo jest to przygodówka z silnie zarysowaną warstwą platformową, a także elementami gier akcji i hack and slashów. Przechodzimy do kolejnych poziomów, zbierając znajdźki, pokonując wrogów i powoli odkrywając intrygę, w którą wplątana jest główna bohaterka.
Duże wrażenie robi warstwa artystyczna gry, w tym projekt lokacji (pod względem wizualnym).
Fizyka Physx włosów Alicji to jedna z najlepszych jakie widziałem w grach do czasu Wiedźmina 3 (o ile nie lepsza). A przy tym nie zabija GPU.
Główną wadą gry są jednak pewne problemy techniczne; bez grzebania w configach (pliki cfg otwieramy notatnikiem i zmieniamy zgodnie z poradnikami z neta) nie pogramy w 60FPS nawet na mocnym sprzęcie. Wynika to z faktu, że gra na PC jest portem z konsol; portem wykonanym przez mało doświadczone w tym przedsięwzięciu studio i to widać.
Polecam też grać na padzie, gdyż w grze występuje niezałatany do dzisiaj glitch ze skillem parasolka (taka jakby tarcza). Gra zmusza nas do jego użycia w pewnym momencie fabuły, a tu d*pa; skill nie działa na klawiaturze. Są na to poradniki na Steamie, ale szybciej podpiąć na parę minut pada. EA w pełnej krasie...
Gra narzuca też nam system autozapisu; nie ma tu manualnych sejwów, a te domyślne autozapisy twórców są dość rzadkie i czasem trzeba cały level przechodzić od zera. Minus za to ode mnie.
Średni czas przejścia gry to 15 godzin; mogłoby być krócej, gdyż niektóre levele sprawiają wrażenie sztucznie przedłużonych, a gameplay loop staje się w pewnym momencie po prostu monotonny jeśli się nie jest wielkim fanem platformówek, lecz chęć poznania dalszej fabuły pcha gracza dalej, aż do samego końca.
The_Normal_One Centurion
Na pewno swego czasu jedno z największych zaskoczeń in plus oczywiście - świetny klimat, dobry gameplay - pamiętam, że grało się cudnie (mowa oczywiście o American McGee's Alice). W drugą część - czy to kontynuacja czy jakiś dziwny remake - nie wiem - nie dało się grać.