Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka Alice: Madness Returns (PC)

Alice: Madness Returns

American McGee's Alice

Trzecioosobowa gra akcji z elementami trójwymiarowej platformówki i gry przygodowej, opracowana przez Americana McGee stojącego na czele studia Spicy Horse.

Akcji | TPP | fantasy | książki | surrealizm | przygodowe gry akcji

Okładka Alice: Madness Returns (PC)

data premiery gry:

14cze2011

PC X360 PS3

Alice: Madness Returns to kontynuacja gry akcji TPP z 2000 roku. Pierwsza odsłona została stworzona przez nieistniejącą już firmę Rogue Entertainment (znaną z takich produkcji jak Strife i Quake II: Ground Zero). Za drugą część przygód Alicji odpowiada studio Spicy Horse, założone przez twórcę gier Americana McGee. Deweloper opracował między innymi dzieło American McGee’s Grimm.

Gra jest swoistą reinterpretacją prozy Lewisa Carolla, znanego z serii książek o młodej dziewczynie, która przemierza dziwny, fantastyczny świat pełen antropomorficznych stworzeń. W wersji stworzonej przez Americana McGee przygody Alicji ukazane zostały jednak w krzywym, mrocznym zwierciadle. Gra zachwyca niezwykłą oprawą audiowizualną i powalającym projektem lokacji.

Alicja, po dziesięciu latach walki ze schizofrenią katatoniczną wywołaną tragiczną śmiercią rodziców, otrzymuje szansę powrotu do normalnego życia. Wyjazd do Londynu nie przynosi jednak oczekiwanej ulgi, ponieważ brak racjonalnego wyjaśnienia tragicznego odejścia rodziców Alicji nie pozwala jej spać spokojnie. Wydaje się, że najlepszym sposobem na rozwiązanie tej sprawy jest skorzystanie z usług psychiatry, potrafiącego wprowadzić człowiek w stan hipnozy. Wizyta u jednego z nich kończy się jednak powrotem do Krainy Czarów, która pod nieobecność Alicji uległa znacznej degradacji.

Alice: Madness Returns to trzecioosobowa gra akcji, w której czas spędza się na eksploracji kolejnych lokacji, a także walce z różnego rodzaju przeciwnikami. Do dyspozycji Alicji oddanych zostało wiele rodzajów broni, z nożem kuchennym i śmiercionośnymi kartami na czele. W wyprawie towarzyszą jej postacie znane z historii o Krainie Czarów. Zabawę dzieli się pomiędzy pokonywanie etapów typowo platformowych oraz fragmentów, w których gracz skupia się stricte na walce. W grze nie zabrakło również prostych zagadek logicznych, obecnych w części pierwszej (np. próba odnalezienia przejścia pośród niezliczonej liczby drzwi). Powróciły także znane doskonale krainy – zamek Królowej Kier, Dolina Łez, czy też Forteca Drzwi.

Ponadto Alicja niemal w każdej chwili może przerwać swą niezwykłą podróż i powrócić do rzeczywistości – konkretnie do gabinetu psychiatrycznego, mieszczącego się w XIX-wiecznym Londynie. Decydując się na taki krok otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i odzyskania utraconych sił witalnych. Gabinet psychiatryczny służy tu także za swego rodzaju lobby, z którego Alicja wyrusza każdorazowo w kolejną wyprawę po Krainie Czarów. Co ciekawe, wybór lokacji zależy tylko od gracza – główny wątek gry ma bowiem nieliniowy przebieg.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 1461 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,1 / 10 na podstawie 426 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Gry podobne do Alice: Madness Returns

Klasyfikacja PEGI Alice: Madness Returns

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Alice: Madness Returns

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 1.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepszy), 8,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Alice: Madness Returns - recenzja gry

Recenzja 24 czerwca 2011, 14:14

Gra składa się z sześciu rozdziałów (ostatni jest króciutki), a w trakcie około dwudziestu godzin zabawy zwiedzamy nieco większą liczbę lokacji. Tak, tak, nie przesłyszeliście się. Gra platformowo-przygodowa wystarczająca na tak długo to dzisiaj ewenement. Przynajmniej tyle mniej więcej czasu zejdzie Wam, jeżeli zechcecie odnaleźć wszystkie poutykane w przeróżnych miejscach znajdźki.

PC
X360
PS3