Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 września 2015, 10:13

autor: Jiker

Jelenie, kromki chleba i robale - mobilne premiery tygodnia (m.in. The Deer God, Worms 4, I Am Bread)

W tym tygodniu w ofertach sklepów App Store i Google Play zadebiutowało kilka interesujących produkcji, w tym The Deer God, Worms 4, I Am Bread, Unkilled oraz Walking War Robots.

W niniejszej, cyklicznej wiadomości przybliżamy Wam najważniejsze mobilne premiery danego tygodnia. Każdorazowo wybieramy kilka najciekawszych produkcji, które opisujemy nieco szerzej, natomiast pozostałe godne uwagi pozycje przedstawiamy w zbiorczej liście z odnośnikami do App Store i Google Play.

W tym tygodniu w oko wpadły nam następujące tytuły:

The Deer God

Android: ok. 32 zł / iOS: ok. 30 zł

Przegląd rozpoczynamy od mocnego uderzenia. The Deer God to zaskakująco obszerny miks platformówki i gry survivalowej z elementami RPG. Gracz wciela się w myśliwego, który po śmierci odrodził się jako jeleń i otrzymał okazję do odkupienia win. Sednem zabawy jest eksploracja, w wyniku której zdobywamy nowe umiejętności i uczestniczymy w dorastaniu tytułowego bohatera. Proces ten nie przebiega jednak w warunkach sprzyjających – na gracza polują myśliwi, a dodatkowym zagrożeniem są drapieżniki zamieszkujące proceduralnie generowany świat. Problemy sprawiają też zagadki logiczne i konieczność szukania pożywienia. Kontrolowana istota nie jest jednak bezbronna, gdyż rosnąc, uzyskuje dostęp do kolejnych, coraz potężniejszych ataków (m.in. bomba lodowa, ogniowa tarcza i kłujące rogi). Za jakiś czas cena gry podskoczy o 30%, więc warto poważnie rozważyć zakup już teraz.

Worms 4

iOS: ok. 21 zł

W tym tygodniu swoją premierę ma również gra Worms 4 – specjalna odsłona serii, przygotowana wyłącznie z myślą o rynku mobilnym. Podstawowe założenia, na których opiera się cykl, pozostały nietknięte. Rozgrywka sprowadza się zatem do brania udziału w starciach dwóch oddziałów robali, walczących o zwycięstwo na podatnych na destrukcję, dwuwymiarowych mapach. W „czwórce” zmniejszono jednak areny, skrócono czas trwania tury i jeszcze bardziej ograniczono liczbę członków drużyn. W efekcie udało się przyspieszyć zabawę i uczynić grę bardziej mobilną. Nie zabrakło też nowych środków zagłady, lokacji, obszernej kampanii złożonej z 80 misji, walk kooperacyjnych i społecznościowej wojny frakcji. Aktualnie zespół Team 17 pracuje nad konwersją Worms 4 na inne mobilne platformy, w tym przede wszystkim na Androida.

Unkilled

Android: free-to-play / iOS: free-to-play

Studio Madfinger Games słynie z opracowywania doskonałych, mobilnych strzelanek. Deweloper, mający w dorobku hity takie jak Shadowgun i seria Dead Trigger, udostępnił właśnie swoją najnowszą propozycję – FPS-a Unkilled. W grze wcielamy się w Joe, byłego komandosa, który trafia do Nowego Jorku z zamiarem powstrzymania epidemii zombie. Dokonuje tego jako członek prywatnej organizacji militarnej Wolfpack. Rozgrywka bazuje na rozwiązaniach zaserwowanych już przy okazji obu części Dead Trigger – z nadciągającymi falami zombiakami ścieramy się na niewielkich arenach, realizując przy okazji rozmaite misje. Do dyspozycji mamy cały arsenał broni palnej i nie tylko, a całość okraszono dopieszczoną grafiką 3D, stworzoną na autorskim silniku Madfinger Games. Przyjemność płynącą z darmowego odstrzeliwania nieumarłych ogranicza jedynie system energii.

Walking War Robots

Android: free-to-play

W Google Play zadebiutowała też sieciowa strzelanka z mechami w rolach głównych, zatytułowana Walking War Robots. Tytuł, w który użytkownicy iOS zagrywają się od około roku, pozwala toczyć 12-osobowe boje. Do dyspozycji graczy oddano trzynaście robotów, które można wyposażyć w jedną z dziewiętnastu broni. Starcia odbywają się na czterech dosyć rozbudowanych mapach. Aktualnie gra nie oferuje możliwości toczenia międzyplatformowych walk (posiadacze smartfonów i tabletów z Androidem grają na oddzielnym serwerze). Niemniej twórcy ze studia Pixonic mają w planach wdrożenie takowej opcji.

I Am Bread

iOS: ok. 21 zł

Po kilkumiesięcznym opoźnieniu, w App Store zadebiutowała jedna z najbardziej oryginalnych, a jednocześnie absurdalnych gier ostatniego roku – I Am Bread. Najnowsza produkcja brytyjskiego Bossa Studios, znanego przede wszystkim z szalonego Surgeon Simulator, jest symulatorem... kromki chleba. Celem zabawy jest zamiana zwykłego pieczywa w pyszny tost – to, w jaki sposób gracz zrealizuje zadanie, zależy od możliwości, jakie twórcy zaoferowali na danym poziomie. Ostatecznie równie skuteczna, co toster, może się okazać farelka bądź biurkowa lampka. W późniejszym czasie I Am Bread trafi również na Androida.

Poza opisanymi wyżej grami, w mobilnych serwisach dystrybucji cyfrowej zadebiutowały produkcje takie jak: