Doświadczacie spadków FPS-ów podczas rozgrywki w Baldur’s Gate 3? Jeden z graczy ma dla was rozwiązanie, ale dla niektórych będzie ono… nieco kontrowersyjne.
Nie jest tajemnicą, że świat najnowszego Baludra zachwycił graczy. Barwne lokacje wypełnione po brzegi postaciami zapewniają nie tylko masę rozrywki, ale i kryją liczne nawiązania oraz historie. Dzięki temu świat żyje, a jego bohaterowie cieszą się każdym dniem w Zapomnianych Krainach.
Brzmi to naprawdę miło i utopijnie, ale powoduje również obciążenie naszego sprzętu, co niekoniecznie podoba się wielu graczom.
Kilkanaście godzin temu na subreddicie gry od Larian Studios pojawił się post, który szturmem zdobył popularność użytkowników i w momencie pisania tego tekstu ma już ponad 11 tysięcy polubień. Wszystko przez nietypowe pytanie autora, które niemalże idealnie wpisuje się w sposób myślenia Mrocznej Żądzy.
Mam problemy z FPS w mieście. Czy powinienem wszystkich zabić?
– Gerael
Tym samym gracz zastanawia się, czy ograniczenie populacji świata Baldura byłoby w stanie poprawić wydajność gry na jego urządzeniu. Komentujący nie ukrywają zdziwienia, ale i są zaintrygowani „niecodziennym” pomysłem autora. Wielu użytkowników zaznacza, które postacie byłyby w stanie zaakceptować ten pomysł, a które niekoniecznie. Nie brakuje też żartów z całego pomysłu.
Lae'zel aprobuje.
Astarion aprobuje.
Minthara aprobuje.
Bhaal aprobuje.
– IWouldDoCthulhu
Karlach opuściła drużynę
– waffle299
To brzmi jak dodanie 20 FPS, tyle że z płomieniami
– sendcheese247
Problemy z FPS?
Spróbuj mordowania!
– ShadedPenguin

Część komentujących zauważa, że kontrowersyjny pomysł może być jednak dobrym rozwiązaniem, gdyż masowe czystki pomagały z wydajnością chociażby w Stellaris. Wraz z mijającymi latami w grze, ludność zamieszkująca kosmos stopniowo się powiększała, co nierzadko powodowało dotkliwe spadki klatek. W tym celu najbardziej efektywną (i być może dla niektórych efektowną) metodą były masowe czystki w galaktyce przy pomocy niszczycieli planet.
W Stellaris ludobójstwo w całej galaktyce jest sprawdzoną metodą na zmniejszenie opóźnień w późnej fazie gry.
– Prebral
Przyszedłem tutaj, aby powiedzieć to samo.
To nie ludobójstwo, to optymalizacja wydajności.
– Kundun11
Chociaż niektórzy gracze zaznaczają, że opcja ta nie zawsze działa ze względu na strukturę gry, to zdają się być w mniejszości, która szuka wymówek dla masowego mordowania. Warto również zauważyć, że w samym Baldurze jest opcja zmniejszenia wpływu populacji na wydajność. Jednak nie modyfikuje ona liczby znajdujących się na mapie NPC-ów, a jedynie wpływa na ich zachowanie. Resztę możecie dopowiedzieć sobie sami.
Czy masowe mordowanie jest sposobem na podniesienie liczby klatek w Baldur’s Gate 3? Tego ostatecznie nie wiadomo, ale być może jest to trafna, choć brutalna koncepcja. Odważycie się ja wypróbować?
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.