iPhone 16 z błędem powodującym restart. Problem trwa od premiery i nadal nie został naprawiony
Apple ostatnio nie ma zbyt dobrej passy. Sprzedaż najnowszych iPhonów nie idzie tak dobrze, jak zakładano, a teraz rozczarowani użytkownicy informują o problemach z wyłączającymi się telefonami.

Radość niektórych świeżo upieczonych posiadaczy nowych iPhonów nie trwała zbyt długo po zakupie. W niektórych modelach pojawił się błąd powodujący losowe ponowne uruchomienia. Na różnych portalach społecznościowych pojawia się coraz więcej wpisów osób, które zostały dotknięte problemem.
Samorestartujące się telefony
Pierwsze doniesienia o tym problemie pojawiły się jeszcze we wrześniu, m.in. na Redditcie. Użytkownicy modeli iPhone 16 Pro i Pro Max zaczęli zgłaszać, że ich telefony nieprawidłowo reagują na dotyk, zacinają się, po czym restartują.
Firma Apple otrzymała sporo zgłoszeń odnośnie samoistnie wyłączających się smartfonów i wydawała zgłaszającym nowe urządzenia. Niestety one również restartowały się losowo. Częstotliwość ponownych uruchomień jest różna – niektórzy użytkownicy zmagają się z nim raz na jakiś czas, inni z kolei odnotowywali nawet kilkanaście dziennie.
Co jest przyczyną problemu?
Na chwilę obecną trudno określić, co powoduje problem. Póki co, najnowsze aktualizacje iOS 18.0.1 i iOS 18.1 nie naprawiają tego błędu, gdyż użytkownicy zmagają się z niechcianymi restartami nawet po zainstalowaniu najnowszego oprogramowania.
Pojawiły się głosy, że błąd jest związany z iCloud. Niektórzy posiadacze szesnastki z serii Pro i Pro Max twierdzą, że rozwiązali problem wykonując nową instalację bez kopii zapasowej z chmury. Klienci wciąż czekają na oficjalny komunikat ze strony producenta i to oczekiwanie może coraz bardziej niepokoić klientów urządzeń z jabłkiem w logo. Zgłoszenia wciąż napływają, a telefony wciąż się wyłączają.
Więcej:Od 15 października Android się zmienia. Google wprowadza nowe zasady dla aplikacji