Sandboksowy horror inSANE, którego pomysłodawcą jest reżyser Guillermo del Toro, znalazł nowego dewelopera. Jeżeli wierzyć jeszcze niepotwierdzonym informacjom, studio, którego nazwa pozostaje na razie tajemnicą, zgodziło się pomóc del Toro i było pierwszym producentem do jakiego zwrócił się on z taką propozycją.
Michał Kułakowski
W sierpniu dowiedzieliśmy się, że z powodu kłopotów finansowych THQ i studio Volition porzuciły plany produkcji gry inSANE, której pomysłodawcą jest znany reżyser filmowy Guillermo del Toro. W październiku twórca potwierdził, że nie zamierza porzucić projektu i szuka dla niego nowego dewelopera. Jeżeli wierzyć doniesieniom serwisu Bloody-Disgusting, udało mu się to przy pierwszym podejściu. Del Toro nawiązać miał już bowiem współpracę z zespołem, który pomoże mu zrealizować wizję trylogii sandboksowych horrorów, czerpiących z bogatej mitologii H.P. Lovecrafta. Na razie nie wiemy jaki to producent, ale reżyser wielokrotnie dał do zrozumienia, że wymarzonym partnerem byłoby Valve, ponieważ jest wielkim fanem jego dorobku i sposobu w jaki tworzy gry.
inSANE zostało zapowiedziane pod koniec 2010 roku. Produkcja miała pierwotnie ukazać się w przyszłym roku, na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 3 oraz Xbox 360. Do czasu porzucenia tytułu, Volition przygotowało jedynie jego wstępne koncepcje i nie przedstawiło graczom żadnych konkretnych materiałów, poza filmowym teaserem. Oznacza to, że nawet jeżeli nowemu deweloperowi uda się teraz wystartować pełna parą z produkcją gry, zobaczymy ją najwcześniej za dwa lub trzy lata. inSANE pojawić może się więc już na konsolach nowej generacji.