Ile klatek na sekundę potrzeba do grania online? Gracze wskazują na minimalny próg
Ile klatek na sekundę, tyle opinii. Internauta chciał wiedzieć, ile FPS-ów powinien osiągnąć do optymalnej rozgrywki. Udzielone odpowiedzi były różne, ale udało się znaleźć wspólne rozwiązanie.

Gracze chcą w grach osiągnąć, jak najwięcej klatek na sekundę, nawet kosztem oprawy graficznej. Udowodnili to użytkownicy PS5 i tym samym zaskoczyli Marka Cerny’ego. Dlatego dyskusja na temat najbardziej optymalnej liczby FPS-ów regularnie powraca w dyskursie społeczności gamingowej, co stało się ponownie w mediach społecznościowych. Jeden z graczy chciał wiedzieć, jaki minimum jest akceptowalne.
Gracze znaleźli „złotą” wartość klatek na sekundę
Na subreddicie r/buildapc użytkownik AmuseDeath zapytał, jaką minimalną liczbę FPS-ów w rozgrywce sieciowej gracze tolerują. W odpowiedziach wciąż pojawiły się osoby, którym wystarczy nawet 30 klatek na sekundę. Najczęściej jednak jako minimum podawano 60 klatek, co nawet części graczy już nie wystarcza. Zdecydowanie najpopularniejszą wspominaną wartością był przedział od 100 do 120 FPS-ów.
Na tym poziomie płynność gry jest wysoka i nawet przy zejściu do 60 klatek różnica w płynności jest zauważalna. Według części odpowiedzi osiągając wartości powyżej 120 klatek na sekundę (na przykład do 200) zmiana w działaniu tytułu wciąż jest zauważalne, ale nie w takim stopniu, jak przy przejściu z 60 do 120. Dlatego według graczy wspomniana wartość jest najbardziej optymalną do cyfrowej zabawy.
Oczywiście nie każdy komputer będzie w stanie obsłużyć wszystkie produkcje w 120 klatkach na sekundę. Jeśli nie jest to możliwe najlepiej spróbować uruchomić grę przynajmniej w 60 FPS-ach, co powinno zapewnić płynną rozgrywkę, która wciąż będzie przyjemna dla oka. Ma to znaczenie szczególnie przy wymagających grach sieciowych, jak strzelanki.
Więcej klatek pozwala na znacznie szybszą reakcję, co zwiększa szansę na zwycięstwo. To właśnie od typu gry często zależała odpowiedź graczy na pytanie AmuseDeath. Jeśli mamy do czynienia ze spokojną grą typu Heroes of Might and Magic, to mniejsza liczba klatek na sekundę nie wpływa tak mocno na przyjemność z rozgrywki. Problemem są szybkie gry wymagające natychmiastowego dostosowania się do sytuacji. Pewnym rozwiązaniem są technologie upscalingu, jak DLSS.
Więcej:PS5 Pro wydajniejsze, a DualSense bez wymiennej baterii; ekspert sprawdził model konsoli CFI-ZCT2W