Testujemy grę Hitman: Absolution na notebooku ASUS R500V.
Po teście na G75V wiemy już, że Hitman: Absolution to gra nie tylko piękna, ale również bardzo wymagająca. Sprawdźmy więc czy wizualny przepych najnowszych przygód Agenta 47 da radę udźwignąć słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: dwurdzeniowy
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: kompatybilna z DirectX 10 (GeForce 8600 512 MB)
System operacyjny: Windows Vista , Windows 7
ZALECANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Intel Core i7
Pamięć RAM: 4 GB
Karta grafiki: GeForce GTX 260
System operacyjny: Windows 7 64-bit
Wymagania są jak widać wysokie i jest to jedna z tych gier, która nie ruszy już na Windows XP. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.


Testowanie wydajności rozpocząłem tradycyjnie od ustawień średnich w natywnej rozdzielczości notebooka, czyli 1366 x 768. Rezultaty były dobre. Gra wyglądała ładnie i cały czas wyświetlała sporo ponad 30 klatek na sekundę.


Notebook znacznie gorzej poradził sobie po podniesieniu ustawień do wysokich. Silnik regularnie schodził wtedy poniżej 20 klatek na sekundę, co kompletnie niszczyło przyjemność z rozgrywki.
Hitman: Absolution to jedna z najładniejszych gier tego roku i ma to niestety swoją cenę, którą są wysokie wymagania sprzętowe. Konfiguracja ASUS’a R500V okazała się zdecydowanie zbyt słaba, by udźwignąć ustawienia wysokie (a co dopiero ultra). Notebook dobrze jednak poradził sobie z opcjami średnimi. Na nich grafika wciąż imponuje poziomem detali, a jednocześnie wszystko działała w pełni płynnie.
W galerii podpiętej pod ten test wgrałem dla Was obrazek pokazujący różnice pomiędzy niskim i wysokimi poziomami detali.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.