Hitman: Absolution to jedna z najładniejszych gier ostatnich miesięcy. Przygotowaliśmy dla Was filmik pokazujący różnice pomiędzy niskimi i wysokimi ustawieniami graficznymi najnowszej produkcji studia IO Interactive.

Hitman: Absolution może pochwalić się bardzo ładną oprawą graficzną. Studio IO Interactive nie poszło na łatwiznę i nie wykupiło licencji na cudzy silnik. Zamiast tego gra powstała na autorskiej technologii Glacier 2. Przygotowaliśmy dla Was materiał video, który obrazuje różnice pomiędzy niskimi i maksymalnymi ustawieniami.
Hitman: Absolution nie jest grą, w której poszczególne ustawienia dzieli przepaść. Zarówno na niskich, jak i maksymalnych opcjach poziom detali jest podobny. Widać drobne różnice w ostrości tekstur, ale nie znajdziemy tutaj żadnego dużego skoku jakościowego. Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku efektów. Na niskich ustawieniach cienie są bardzo uproszczone, światło nie odbija się od większości powierzchni i brakuje m.in. rozmycia tła.
Ponadto na ustawieniach niskich silnik zaoszczędza sobie pracy i pomija renderowanie sporej ilości odległych obiektów. Dlatego kilka metrów od naszej postaci zaczyna znikać np. trawa lub rozrzucone po ulicach gazety. Mimo tych wszystkich różnic, gra nawet na minimalnych ustawieniach prezentuje się ładnie.
Różnice pomiędzy ustawieniami niskimi i ultra możecie zobaczyć też na poniższym obrazku:
Opcja | Ustawienia niskie | Ustawienia ultra |
Jakość cieni | Minimalna | Ultra |
Jakość tekstur | Normalna | Wysoka |
Poziom detali | Bardzo niski | Ultra |
Efekt głębi pola | Wyłączony | Wysoki |
SSAO | Wyłączone | Wysokie |
Filtrowanie tekstur | Trójliniowe | Anizotropowe x 16 |
Jakość odbić | Bardzo niska | Wysoka |
FXAA | Wyłączone | Włączone |
MSAA | Wyłączone | Włączone |
Globalna iluminacja | Wyłączona | Włączona |
Tesselacja | Wyłączona | Włączona |
Średnia prędkość w 1366 x 768 | 84 klatki na sekundę | 37 klatki na sekundę |
Z małą wizualną różnicą pomiędzy ustawieniami niskimi a ultra kontrastuje to, w jakim stopniu obie opcje obciążają system. Efekty graficzne, wygładzanie krawędzi i SSAO okazały się bardzo żarłoczne na moc obliczeniową. W rezultacie ustawiając wszystko na poziom minimalny można uzyskać ponad dwukrotnie większą wydajność niż na ultra.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.