Studio IO Interactive próbuje uspokoić nastroje graczy po nieudanej premierze Hitmana 3 na Steamie. Robi to za pomocą darmowych upgrade’ów do droższych wersji gry.
W ubiegłym tygodniu do sprzedaży na Steamie trafił Hitman 3. Wcześniej przez rok ta skradanka funkcjonowała jako exclusive Epic Games Store. Niestety debiut w serwisie firmy Valve przebiegł fatalnie, głównie z powodu zbyt wysokich – zdaniem graczy – cen. Deweloperzy przyznali się do błędu i w ramach przeprosin posiadacze gry otrzymają darmowe ulepszenia do droższych edycji.
To, co otrzymamy, zależeć będzie od tego, jaką wersję kupiliśmy.
Te ulepszenia zostaną dodane automatycznie do naszego konta Steam. Osoby, które już kupiły Hitmana 3, opisane zmiany powinny zastać przy następnym uruchomieniu gry. Oferta darmowych upgrade’ów dotyczy wszystkich graczy, którzy nabędą najnowsze przygody Agenta 47 do 19 lutego 2022 roku.
Steamowy debiut Hitmana 3 nie przebiegł pomyślnie. Dzień po premierze tylko 42% ocen użytkowników było pozytywnych, co serwis kategoryzował jako „mieszany odbiór” gry. Gracze narzekali głównie na ceny. W opinii wielu z nich 249 złotych to zbyt dużo, jak za produkcję, która ma już rok. Negatywne reakcje wywołało również zatrzęsienie dostępnych DLC i fakt, że trudno się połapać, co właściwie trzeba kupić, aby uzyskać wszystko, co projekt ma do zaoferowania. Gra miewa także spore problemy z logowaniem się na serwery studia IO Interactive.
Wydaje się, że darmowe upgrade’y uspokoiły nastroje. Sytuacja na Steamie uległa poprawie – w chwili pisania tej wiadomości udział pozytywnych ocen w recenzjach użytkowników wzrósł do 58%. Prezenty od deweloperów nie rozwiązują jednak problemu, gdyż po 19 lutego znowu wrócimy do punktu wyjścia.
To wszystko nie powinno przysłonić faktu, że Hitman 3 jest świetną grą. Negatywny odbiór na Steamie spowodowany jest innymi czynnikami niż jakość samej produkcji. Nawet użytkownicy wystawiający projektowi niskie oceny często w recenzjach podkreślają ten fakt.
Przypomnijmy, że Hitman 3 zadebiutował 20 stycznia 2021 roku na pecetach (w ramach Epic Games Store) oraz konsolach PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Gra okazała się dużym sukcesem. Koszty produkcji zwróciły się w niecały tydzień od premiery.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.